Gå til innhold

April: Feber.....


j05-g07-fødeklar

Anbefalte innlegg

Nå har gullet hatt feber i snart 2 dager uten noen som helst grunn( som jeg kan finne ut av iallefall) Ganske høy feber også. Er det vanlig at de bare sånn plutselig får feber sånn uten noen andre symptomer på sykdom. Hun er ganske sutrete også. Klynker også. Har gitt henne paracet nå. uff nå gråter hun igjen, stakkars lita. Jeg har prøvd å bade henne for å få ned feberen, men uten særlig hell. Hva kan dette være jenter?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er to ting som slår meg..

1: Ørebetennelse??? Da får de ofte feber , ofte ganske høy, altså over 39. responderer dårlig på paracet. Vondt når du trykker på utsiden av brusken ved utgangen av øret.

2 Den 4 barnesykdom??

Feber i 3-4 dager uten noe spesiell grunn. Gjerne høy feber opp i mot 40,5. plutselig er feberen borte og etter et par dager kommer et rødprikket utslett som varer i et par dager, og forsvinner plutselig.

 

Kan det være noe slikt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene:

1: hun responderer dårlig på paracet ja, men det virker ikke som om hun har vondt i øret...hmm

 

2: jeg lurer på om det er den 4 barnesykdom...hun har ikke utslett siden hun bare har hatt feber i snart 2 dager. Men det virker som hun har ubehag....er det noe som kan være tilfellet ved denne "sykdommen"???

 

takk for svar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber i seg selv er jo et stort ubehag. Vet ikke om man føler mer ubehag med 4. barnesykd jeg. Hun responderer ikke på paracet?

Det er vel en gyllen regel at en bør kontakte lege etter tredje dagen med høy feber hos disse små. Så jeg vile nok vurdert å ringe legen da.

 

God bedring fra oss!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini her hadde HØY feber i 4 dager. Når man har høy feber så får man jo gjerne vondt i kroppen og de små kan jo ikke fortelle at "mamma jeg har vondt i hodet, kroppen.."o.l så da gråter de..?

Hvis ikke du får ned feberen hadde jeg dratt ned til legevakta å få tatt CRP og hb

.. Men det du kan gjøre hvis feberen er høy er å ta en fuktig klut (ikke kald, men lunken) og tørke kroppen og håret med den, slik at varmen fordamper. Det hjalp på lille her.

 

 

Håper din lille blir bedre snart:) Er så leit når de små er syke :(

 

kJEMPE MANGE GOD BEDRINGS ØNSKER TIL DERE FRA OSS :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...