Gå til innhold

hei! Ny her...


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er ny her og har nok 1000 spørsmål.. Men først så lurte jeg på om det er andre som nylig har kommet over hit fra bim?

Gutten vår er bare 8 dager i dag, og det er mye jeg lurer på.. F.eks, noen som har et godt alternativ til smokk? Han har ganske stort suttebehov, men jeg har ikke lyst å begynne med smokk, eller bruke brystene til smokk. Vil ikke forstyrre sugemønsteret hans i forhold til ammingen.

I morgen skal vi på helsestasjon, noe som også blir første turen ut i vogn. Hvor mye klær, dyne, lammeskinn osv trengs? Er stygt redd for at tendensen er å holde han for varm..

Vel, det var det jeg hadde tid til nå..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Gratulerer! Jeg kom fra bim i oktober, så det har begynt å bli en stund siden.. Min gutt ble født 5 okt.. Når det gjelder smokk så har jeg ikke noe råd da min har tatt smokken hele tiden. Du må bare prøve ulike sorter, var ikke alle min ville ta.

 

Har du en slik vognpose? Da trengs ikke så mye klær. En god dress er nok. Men har du bare dyne må det være en tjukk dress. Jeg har brukt en slik vogn pose som jeg brukte da jeg var baby, den er kjempegod. Vrm osv. Nå ligger han bare i fleece-joggedress nedi den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke så nye her, men Hei ka74, og gratulerer med den lille!!!

 

Jeg syns ikke det gjorde noe å gi smokk til minsten her i huset, forstyrret ingen sugemønster. Vi sleit en del med ammingen i begynnelsen (måtte bruke brystsjold), men når han kun tok pupp et par dager, ga vi smokk (ca 3 uker). Prøv en gang med smokk, oxo hvis du merker forskjell, slutt igjen. Brukte puppen som smokk i begynnelsen...

 

Ang helsest. bør du huske å ta med et håndkle eller et lite teppe, hvis du skal veie eller noe... Og kle barnet etter været - bedre for kaldt enn for varmt, siden de sier i fra (gråter) om de er for kalde. Ta heller med deg litt ekstra. Er jo ganske varmt i været nå da, ihvertfall i oslo ;)

 

Håper du koser deg masse med en ny sjef i huset!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, og gratulerer med babyen din:)

Jeg kom hit fra bim i januar. Fikk guttn min 17 januar:)

 

Kommer ann på hvor varmt det er ute. Men når det er minusgrader bruker jeg voksiposen. Når det er plussgrader bruker jeg lammeskinn, dyne og teppe (alt etter hvor mange grader selvfølgelig). Det kommer jo også ann på om det er sol, eller surt i været. Pleier å ha på han ullundertøy, bukse, jakke, lue og votter hvis det er kaldt. Og bukse, boddy, jakke, lue og votter hvis det er varmere. Er vell mange som kler babyene for mye inn, så det er viktig at de ikke svetter ihjel nedi vogna si. Jordmoren på sykehuset sa til meg at det er bedre at det er for kaldt enn for varmt faktisk. (men de skal jo self. ikke fryse heller:))

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertlig for respons. Jo, vi har definitivt fått en ny sjef i hus. Ikke noe galt med lungene i hvert fall..

Har vognpose, så ender da med den og ullbody, strømpebukse, lue og en sånn utenpå dress, som pakker ham helt inn. (hendene også) Og så lar jeg lammeskinnet ligge igjen hjemme..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...