Gå til innhold

Snufs- Jeg vil ikke slutte å amme nå. Vennligst kom med råd.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min er 4 og en halv måned- stor og rund. Han har hele tiden ammet pluss at han har fått litt MME før han legger seg for å sove lenger. Hadde for en måned siden en begynnende brystbetennelse som gjorde at produksjonen gikk ned og jeg ikke klarte å pumpe. Men etter 2 uker var alt normalt og fint igjen. Kunne gjerne pumpe ut 160 ml på et måltid hvis jeg var borte noen timer og kom hjem. Pumpet til og med ut 250 ml etter en natt hvor sønnen min sov hele natten i strekk.

Derimot så har jeg kjempe problemer nå. Måtte som sagt gå over til MME kl 21 på kvelden. Da sover han til et sted mellom 02-04 for så å amme, men så er det hver 2.time med amming resten av natten. Det var derfor jeg begynte med MME for jeg orket ikke amme hver 2.time hele natten. På dagtid kan jeg godt amme/pumpe ofte. For noen timer siden ammet jeg sønnen min, men han ble ikke mett så jeg gå han 90 ml oppspart MM i tillegg ettersom mannen min skulle ta han med ut en tur. Derfor prøvde jeg å pumpe ca 2 timer etter, men fikk kun ut 20 ml. Jeg blir skikkelig fortvilet. JEg vil jo så gjerne amme mye lenger. Har drukket massevis av vann, men føler ikke at det hjelper. Jeg har heller ikke gått i den fella at jeg gir fler og fler måltider med MME som jeg kjenner flere som har gjort for så å miste melken. Han får det kun på kveldstid og da pumper jeg ut for å ikke miste produksjonen. Har prøvd etter råd å amme først og så gi MME, men da vil han ikke ha MME og da våkner han etter 2 timer. Vil gjerne ha litt nattesøvn da. Han er jo snart 5 mnd og det skal vel ikke være nødvendig å amme så ofte om natten da. Er dette slutten på ammingen for meg. Synes i såfall det er kjempe trist. Super takknemmelig for råd.

Hilsen trist mor

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde akkurat samme tankene som deg forrige uke! Har bestandig hatt masse melk, så plutselig ble han ikke mett! Jeg sluttet å gi mme om kvelden (jeg pleide også å pumpe meg for å opprettholde produksjonen) Skrev en del innlegg her inne om det, og de fleste skrev at det var økedager. Jeg tenkte "jaja, rart det da når jeg bestandig har hatt masse melk" ..men jeg gjorde som folk rådet meg til, jeg la bort pumpa og lot han få akkurat når han ville. Han ville ha hver 2. time hele døgnet i en uke og han kunne ligge v puppen i over en time, jeg var så sliten at jeg bare gråt og gråt en kveld. Men det hjalp! Det VAR økedøgn. Hvis man bare holder ut de dagene det varer, så får man igjen for det :) Nå har jeg masse melk, og gutten er fornøyd, og tilbake til måltid på 10 min (utenom på kvelden, da ammer vi MYE fortsatt)

Gutten min er 4 mnd forresten.

 

Kan det være det samme med deg? Ikke gi opp ammingen enda ihvertfall, dette får du til! Når du har hatt høy melkeproduskjon, så får du til å få like høy produksjon igjen med litt jobbing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring en ammehjelper der du bor. Se ammehjelpen.no

da får du hjelp og støtte til å amme videre. De kan gi deg gode råd tilpasset deg og ditt barn.

Dette får du til vet du (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...