Gå til innhold

dere som gir tillegg om natten?


Karoline13.03.06

Anbefalte innlegg

gir dere bare tillegg en gang om natten? eller flere ganger? usikker på hvordan jeg skal gjøre det.. jenta mi nekter omentrent å amme om natten nå... men jeg gir henne tillegg til hvert måltid om dagen siden jeg har lite melk.. så hun er sikkert vant til flasken,derfor hun nekter pupp?!

 

noen tips hvordan jeg kan legge det opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir hver 4-5 time hele døgnet jeg. Hun våkner når hun er sulten. Tulla di legger opp dette selv tenker jeg, vanskelig å styre egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så heldig at du klarer å vente så lenge.. her vil hun ha mat etter ca 3 timer igjen.. om natten sover hun litt lenger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har du lest på ammedebatten om tips for å øke melken?

 

Vær obs på at om du gir flaske veldig ofte så risikerer du at melkeproduksjonen synker enda mer, fordi babyen din lettere får ut melk fra flaske enn fra pupp og derfor kan begynne å foretrekke flasken.

 

Jeg ga tillegg på natt et par ganger da min var så liten, og jeg husker at jeg da prøvde pupp først, og hvis det absolutt ikke gikk, så hentet jeg tillegg. Og du kan egentlig ikke gjøre stort annet enn å mate når hun vil ha, så det kommer jo an på hvor mange ganger hun våkner for å få mat om natten?

 

Ellers kan det være smart å prøve å mate henne med en gang hun er våknet, eller helst litt før hun våkner slik at hun enda er litt søvnig.

 

For å venne henne av flaske finnes det også mange gode løsninger, spør om hjelp på Ammedebatten med en gang! :)

 

Og om du er interessert i å slutte med tillegget så ville jeg også kontaktet Ammehjelpen (ammehjelpen.no) - evt. kan du kontakte helsestasjon eller ammepoliklinkk dersom du bor i nærheten av sykehus som har slikt.

 

Masse lykke til uansett - og gratulerer med babyen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halloween: takker:) men jeg blir nok ikke å gå over til full amming.. dajeg har hatt så masse problemer med det.. helt fra starten.. hun fikk først bare tillegg om natten, men jeg innså fort at jeg ikke hadde nok.. :( fikk bare ut 20ml til sammen på begge bryst.. lite det..

 

så hadde de 2 første uken med masse skriking.. orker ikke det igjen.

Nå er hun fornøyd hvertfall :) hun våkner ca 2 ganger om natten. prøver med pupp først, men da sover hun bare 30 minutter til så må jeg ty til tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

vil bare ha sagt at det er ikke så lite å få ut 20 ml! Babyen får mer ut av puppen enn det vi klarer. I starten er det vanskelig både å pumpe og å håndmelke, det skal litt øvelse og teknikk til. Og ammingen i seg selv er ofte kjempekav de første 4-6 ukene!

 

Skjønner godt at du ikke vil ha skriking og sultent barn altså! Jeg hadde det helt forferdelig i starten selv! Men jeg fikk etterhvert til å kutte ned på tillegg og øke melk uten skriking eller sultent barn. Bare så du vet at det er mulig :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloween-mamma: jeg gjorde akkurat det samme, kuttet ned på tillegg og økte produksjonen, uten at jenta skrek eller var sulten. Var slitsomt da, å amme ca 24/7 ;)

 

Men veldig greit sånn i ettertid...

 

Og ps: jeg fikk heller ikke ut store slanten med pumper (tror 50ml er rekorden, etter nesten en times pumping på begge bryst!), prøvde noen forskjellige typer, med like dårlig resultat. Meget demotiverende, så jeg sluttet med det og la heller jenta mi til brystet for hvert minste pip...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...