Gå til innhold

Pumpe for å "lette litt på trykket"


Gjest

Anbefalte innlegg

Har til tider mer melk i den ene puppen enn i den andre. Varierer av og til hvilken, men det blir ganske ubehagelig! Sprenger...

 

Men om jeg pumper meg..da vil jeg jo bare forvirre kroppen til å tro at babyen trenger mer melk, vil jeg ikke? Jeg vil jo gjerne ha litt MINDRE melk, ikke mer. Eller er det ok å pumpe det ut? Tar selvfølgelig vare på det jeg pumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er best hvis du kan unngå å pumpe. La babyen få drikke først av den puppen det er mest melk i, så vil det nok jevne seg ut. Melkespreng kan være veldig vondt i barseltida, slik var det iallfall for meg, men melkeproduksjonen tilpasser seg etter hvor mye babyen drikker etterhvert. Derfor er det nok som du skriver, best å ikke pumpe, iallfall gjøre det minst mulig!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får så mye spreng at det er ubehagelig kan du jo pumpe litt, bare så du letter på trykket. Trenger ikke å tømme helt. men med mye spreng kan du jo å få tette melkeganger. Hvor gammel er babyen din da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis baby ikke er nært forestående 3uker, 6 uker eller 12uker, og du har masse spreng, så kan du forsøke å drikke peppermyntete i noen dager. Det reduserer melken noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 3 uker gammel. Mulig dette er et usigelig dumt spørsmål, men hvorfor har det noe å si hvor gammel hun er? *grønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt. 3uker er klassisk økeperiode (+6 & 12). Hvis du har hatt intens puppings de siste dagene, og sprengen er noe nytt, så er det fordi baby har økt. Hold ut, det går seg til. Hvis sprengen har holdt på en stund, så er vokseperioden nært forestående og du får et par "tom-pupp" dager ganske snart. Derfor kløner vi ikke rundt disse tidene. Så slapp av og se det an noen dager. Lecitin fra helsekosten løser klumper mens du venter. 3kapsler per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuuusen takk for svar! Alt man ikke vet altså... Da får jeg bare gå her da, med en litt tom pupp og en litt for full...hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi? hihi...artig betegnelse. Er det da sånn at jeg helst skal amme litt fra begge i løpet av samme måltid, eller spiller det liten rolle? Har pleid å amme av en pupp annenhvert måltid jeg. Evt om det er best med fløte på en tid av dagen og sportsdrikk på en annen tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...