Anonym bruker Skrevet 2. april 2006 #1 Skrevet 2. april 2006 Hei! Jeg skal til syden om 3 uker, jeg er da 24 uker på vei. Noen som vet noe om jeg bør ha noen spesielle forsikringer iforhold til at jeg er gravid når jeg drar? Og om dere har andre tips ang det å være i utlandet? På forhånd takk:)
Lilje74 Skrevet 2. april 2006 #2 Skrevet 2. april 2006 Sjekk ut disse sidene: http://www.lommelegen.no/art/art2877.asp http://www.flylegen.no/passasjerhelse/gravid%20generelle%20r%E5d.htm Ellers er det jo å passe ekstra godt på det du spiser... God tur!
mor-igjen med 3 flotte barn Skrevet 2. april 2006 #3 Skrevet 2. april 2006 Vi var i Egypt "under muhamed teningenes publisering" (gikk fint), og fikk omgangssyken. Fikk lege og europeiske forsikringsselskapet dekket alt. Pluss at vi fikk tilbake nesten HELE turen. Legen skrev de dagene vi var sengeliggende, og da fikk vi 250 kr pr dag av europeiske. Itillegg dekker europeiske lege og all medisin. Men du må da ha lege-erklæring. God tur og håper dere får en fin og "frisk" tur!
snart mamma til to :) Skrevet 2. april 2006 #4 Skrevet 2. april 2006 Sjekk med reiseskadeavdelingen på det forsikringsselskapet du har. Vilkårene kan variere litt fra selskap til selskap. Da er det bedre å ta en telefon for mye og undersøke så du slipper å tenke på det.
mumi og lille Eirik :-) Skrevet 2. april 2006 #5 Skrevet 2. april 2006 Hei. Visst du ikke har valgt avbestillings gebyr fordi du har det på forsikkringen,kan du bomme litt. Det gjorde jeg......(Sparebank 1 ) Kunne ikke reise p.g.a bekkenløsning,sykemeldt og alt.....men fosikkringen dekket ikke sv.sk relaterte sykdomer......:-( Håper du kommer deg av gårde og slipper slikt tull... Lykke til
Made in Oman Skrevet 3. april 2006 #6 Skrevet 3. april 2006 Jeg har reiseforiskring gjennom NGF/Fellesforbundet (Sparebank 1) og det står at man ikke får dekt pga svangerskap - med mindre det er alvorlig. Det er jo opp til legen å vurdere om det er alvorlig, med en sykemelding, er det ikke det da !!? Det er i alle fall slik jeg har tolket dette ... Uten at jeg har fått bruk for det enda ... Men - avbestillingsforsikring er vel noe annet enn reiseforsikring ..?
mumi og lille Eirik :-) Skrevet 3. april 2006 #7 Skrevet 3. april 2006 Hei igjen. Jeg ringte å hørte,de sa på tross av sykemelding var ikke sv.sk relaterte sykdommer med.....Avbestilling gebyr er vel noe man ordner med reiseselskapet for å sikkre seg mot slike uforutsette "med liten skrift" regeler fra forsikkrings selskapene :-/
Nordhagenjentene :) Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 Gjensidige dekker svangerskapsrelaterte ting helt frem til utløpet av uke 36. Jeg sjekket nemlig dette spesifikt, siden jeg skal til Spania på langhelg i uke 32..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 Ser jeg rett så er denne linken fra år 2006??
Nordhagenjentene :) Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Oi, det var den jaggu... Så bare at det sto "NYTT" jeg.... Noen som har messa litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå