Gå til innhold

gulping


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har en liten pjok på 2mnd som gulper helt forferdelig mye, eller spyr er mer riktig. Han er fet og god så det er ingen tvil i at han får i seg nok mat.Jeg gir han pupp når han gråter og han roer seg alltid med det. Svigermor mener at han gulper så mye fordi han spiser for mye og at han bare bruker meg som smokk og kos (hun er veldig snill hun altså, og sier dette i all vennlighet) Jeg har hørt at noen bebier gulper så mye, pga lukkemuskel til magesekk ikker er utviklet. og synes han er såpass liten (aldersmessig) at jeg kan begynne å begrense måltidene hans. Men altså nå gulper han så mye, og enda vokser så mye at nå begynner jeg å lure på om svigers har rett. Han har også veldig fulle bleier mange ganger om dagen. og er veeeldig sulten ofte

 

Han er 2 måneder nå, må jeg begrense spisingen hans eller kan jeg fortsette å amme han når han har lyst på. Det er jo helt greit for meg, så lenge han ikke tar skade av det.

 

ps han er veldig snill og sover godt om natten. Han er alltid glad så lenge han har fri tilgang til matfatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nok samme "problemet" vi der med at noen mener vi gir litt for mye.... Fortsett slik du synes er best!!!! Jeg lukker ørene for alle som sier han for for mye! ( de mener det nog å i all vennlighet). Min gutt gulper og endel, men det er jo deres måte å tilpasse maten på. La han få når han vil du så regulrer resten av seg selv. Hvis du skulle være bekymret for gulpinga kan du jo ta en liten prat med fastlegen eller eller helsesøster. Det gjorde jeg, og slapp da å tenke på at det var noe galt med ham so gjorde at at han gulpet bså mye.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk slik her at farmor kanskje har rett (skrekk og gru!).

Det kalles "Happy Spitters", eller funksjonell refluks (GØR). Et vaskemaskinsproblem. Fortsett slik du gjør du, dette er helt fint, og stol på at det er fint å ha et mm-barn med litt å gå på, vi har hatt glede av det igjennom flere sykdomsperioder, og mm-barn kan se ut som michelin-mannen uten å bli fete som større!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...