Gå til innhold

Stadig SVÆRT SVÆRT bekymret!


hamster1, nydelig jente 28.10

Anbefalte innlegg

Er 11+0 idag. Og var på UL på torsdag (for 3 dager siden), da så jeg et lite knøtt på 4 cm, og bankende hjerte... Nå tre dager senere er jeg imidlertid bekymret...igjen.. Jeg skulle nok hatt UL annenhver dag ;-) Huff..... Er jo så heldig og ha verdens snilleste gynekolog, og jeg får komme hver uke på UL. Men nå er det jo 4 HELE dager til neste gang. Og det føles som om det ikke er mulig å klare å vente "såååååå" lenge...

 

Og i tillegg har det "dukket opp" npe som bekymrer meg grenseløst. Det er akkurat som om det " er noe" oppi skjeden, som om noe sitter fast oppi der. Det gjør jo selvsagt ikke det.. Men det FØLES sånn. Har ikke kjent med fingrene oppi der (har ganske lange negler så vil i tukle oppi der). Men det som bekymrer meg MYE er at akkurat slik fikk jeg da jeg var gravid de to siste gangene også (som endte i MA). Det trenger jo ikke ha noe med det å gjøre. Men nå er jeg nesten _syk_ av engstelse, og lurer på om jeg klarer å vente helt til torsdag med å dra på UL. Jeg bare kan ikke skjønne hva dette ER for noe. Jeg VET jo at det ikke ER noe der. Men jeg kjenner det hele tiden, når jeg går, står, sitter og ligger...

 

Kvalmen er også bedre, og puppene midnre ømme......Huff.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner hvordan du har det.. Har jo vært gjennom dette jeg også.. Jeg har ikke vært på ul siden forrige torsdag, men skal denne uken. De to ukene virker så utrolig lange!! De dagene som er værst er de dagene jeg føler meg i fin form..Da kommer angsten kastende over meg..

Jeg lurer på hvor langt i svangerskapet jeg må komme før jeg klarer å slape litt av jeg?! Ser ikke for meg at det skjer med det første i allefall. Men du har nå kommet ganske langt nå da.. jeg er bare 9+4 (ca) i dag og føler det er milevis til 12 uker.. ikke at det er noen garanti da heller, men det er i hvertfall mitt første store mål. I mellomtiden konsentrerer jeg meg om å klare meg mellom hver ul, uten å mite kontrollen totalt..

 

Er du sykmeldt forresten? Det er jeg, og føler at det hjelper... klarer ikke jobbe med den angsten jeg har..

 

Håper det går bra med deg.. og at du klarer å holde ut til neste ul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også livende redd for at noe skal være galt. Jeg har kun vært til lege en gang og han så ikke noe grunn til å sende meg på noe tidlig ulyd. Han ville heller ikke ta Gu ennå. Har ennå ikke fått svar på blodprøvene mine.... Er 11+0 og har mindre symptomer. Bekymrer meg vanvittig og det er nok unødig..mest sannsynlig. Prøver å pusle med andre ting for å tenke på noe annet, men det er lettere sagt enn gjort. Det beste hadde nok vært å kunne slappe av og nyte tiden, det ville vel vært det beste for både mor, far og barn...

 

Krysser fingrene for at det går bra med alle her inne. Vi får kose oss med at vi i det minste har blitt gravide...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+1 idag. Nei, er ikke sykemeldt. Føler ikke at det vil hjelpe å gå hjemme og tenke _ennå_ mer. Da er det bedre å være på jobb og føle at jeg kan prøve å fokusere på noe annet. Nå har jeg en jobb som jeg kan legge opplitt selv og ta det litt rolig innimellom. Jobber på kontor. Hadde jge vært sykepleier eller jobbet i barnehage eller noe sånt hadde det nok vært annerledes.

 

Gruuuuuuuer meg såååå til neste UL. Tror nesten jeg må ta med meg mannen da.. HAn har så langt ikke blitt med. Men nå er jeg nummeret før nervevrak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ul hver uke???

Oi! Det er en del da. Ikke frekt ment.

Det må være grusomt å gå og bekymre seg slik. Men nå er du jo kommet så langt at sannsynligheten for at det går bra er MYE større enn den er for at det går galt.

Jeg vil tro at det du kjenner inni skjeden er livmortappen. Helt sikkert ikke noe å bekymre seg over. Og om du går så ofte til gynekolog så hadde han GARANTERT merket det om noe var galt da han undersøkte deg.

Du har nok en helt frisk sprell levende liten krabat i magen.

Jeg husker veldig godt at jeg bekymret meg veldig for babyen da jeg gikk gravid med datteren min for tre år siden. Og da jeg sa til gynekologen at jeg bare gledet meg til å få henne ut slik at hun var helt trygg og jeg kunne passe på henne hele tiden sa hun at det finnes ikke noe tryggere sted for babyen enn i mors mage så lenge mor lever et normalt liv.

Bare tenk Hanne hvor bekymret du kommer til å bli når hun kommer ut...

Jeg fnøs jo av det da, men fy søren det stemmer.. Føler ofte jeg blir redd og bekymret for alt... Utrolig slitsomt.

Så er det jo uansett slik at å bekymre seg hele tiden ikke får babyen til å bli der inne noe lengre om noe virkelig er galt, og går det galt så hadde det ikke vært levedyktig uansett. Jeg har selv hatt to sa og en ma så jeg vet at man kan bli helt nervevrak av dette. Men det jeg fikk vite den gang er at har man sett hjerteaktivitet og at alt så bra ut etter uke 7 så går det neste alltid bra.

Lykke til og sender deg en god klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg også at det er livmortappen, men hvorfor kjenner jeg den plutselig nå??? og i uke 7-8 de to andre svangerskapene som gikk galt. Jeg har ikke kjent etter med fingrene "oppi der". Dessuten har jeg tatt en innvendlig UL da jeg var 6+5, ellers har de andr vært utvendig. Gynekologen har ikke undersøkt meg. KUN tatt UL for at sjekke at det er liv.

Jeg vet at sannsynlighetne for at alt går bra er stor, MEN sannsynligheten er faktisk også 30 - 50 % for at den ikke skal gjøre det, når man har hatt 3 aborter etter hverandre som jeg har hatt. Sist så jeg hjerteaktivitet i uke 7+4 og alt var vel. En uke senere hadde hjrtet sluttet å slå, men jeg begynte ikke å blø. Bare kjente på mag at noe var galt og oppsøkte lege. Derfor er det nok litt annerledes for oss som har opplevd å miste 3 ganger. Jeg var også bekymret da jeg gikk med mitt første barn (hvor alt gikk bra) Men det var en HELT annen bekymring enn den jeg har nå. Da var en vel en mer normal engstelse som de fleste kjenner. Men når man har opplevd 3 aborter så er det nok litt annerledes desverre....

Men jeg håper intenst at det skal gå fint denne gangen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg skrev til deg har jeg selv mistet tre ganger. To ganger sa hvor jeg slapp utskrapning, og den siste gangen en ma som endte i utskrapning.

Jeg har også en en litt rar følelse inni skjeden og om jeg ser etter så er det akkurat som om noe stikker litt ut langt oppe i skjeden. Slik har det vært hver gang jeg har fått barn, altså to, men aldri når jeg har mistet.

Alle gangene jeg mistet var før jeg fikk datteren min i 03.

Legen sier ihvertfall det er livmortappen, og at den kommer til å kjennes mere og mere ut i svangerskapet. Som hun sa blir man litt slappere i fisken for hver graviditet og ting henger litt mere.

 

mener ikke å si at du ikke skal bekymre deg, men vil bare gi deg råd som jeg selv har forsøkt å følge når jeg er på mitt reddeste. Jeg har snakket masse med psykolog om dette og han kaller det katastrofetanker. Klart jeg har stor grunn til å tenke slik fordi det har gått galt før. Men det har jo også IKKE gått galt før. Vet ihvertfall at jeg selv har en tendens til å alltid tenke værst mulig utvei. Og at det er 30 %- 50 % for at man mister etter tre aborter fikk aldri jeg høre. Men de sa at under tre aborter er et graviditetsproblem over tre er et fruktbarhetsproblem. Altså at det er noe med meg eller kjæresten som gjør at vi ikke kan få barn sammen.

Men nå vet jeg jo som deg at det ikke er tilfelle.

men mener ikke å si at du er teit som bekymrer deg.

Vet at det er vanskelig. Enda en klem til deg!

Hanne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg at du også hadde mistet 3 ganger. Jo det er visst 30 - 50 % sjanse etter 3 aborter for at det ikke skal gå bra. Og jeg vet at jeg er en katastofe tenker. Nå er vårt barn snart 7 år, og jeg har ingen vellykkede svangerskap bak meg etter det. Det hadde nok artet seg annerledes om min SA og mine MA hadde "fordelt" seg på før og etter det vellykkede svangerskapet. Og dettersom det er såpass lenge siden førstemann er jeg redd noe har "skjedd" i mellomtiden.

Men det er nå altså dette "noe" oppi der som engster meg. Men om UL mot all formodning skulle være bra på torsdag så skal jeg ikke bekymre meg over det mer.

 

Har vært en endel kvalm, trøtt og ømme pupper, håpe rbare ikek alt dette forvsvinner samtidig nå ;-) selv om det er bedre enn det har vært, men er jo i uke 12 så jeg vet at det skal bli bedre og bedre nå. Men jeg vil gjerne beholde det _litt_ til ;-) he he...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære hamster1

 

det høres nesten ut som du går med hjertet i halsen om dagen, og det kan være ganske vondt. Kan godt skjønnet at du er bekymret, men du har jo kommet utrolig langt i svangerskapet ditt nå! Min lege sa (var til UL i uke 8) der spiren var frisk, rask og levende at det er SVÆRT sjelden at ting går galt etter det ser så greit ut. Når det gjelder det du kjenner der oppe så ville jeg ha utvidet ultralyden med en gyn sjekk eller sørget for å fått en kjapp time til gyn i løpet av morgendagen. Det skal vel mye til om det har noe med svangerskapet å gjøre siden legen ikke engang påpekte det, Jeg tror du bekymrer deg unødig. Husk at den lille spiren blir påvirket av mors humør, og den er jo ikke tjent med at du skal bekymre deg over lengre tid ;o).

 

Lykke til!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

livmortappen er visst større i de ukene, var det her i alle fall. her er det i hvert fall sånn at du kan alltid ringe legevakten og få mobilnr til jordmor på vakt. hun skal jo drive psykisk helsevern for dere som har mistet før og tar seg sikkert tid til en liten prat eller sjekk...

 

du er nok en av de som hadde hatt enorm glede av en babywatcher, så du kan høre hjertelyden når du vil. det finnes flere typer og noen er mer følsom enn andre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg en , og de sendte den på fredag eller sender den mandag. Jeg bestilte for 13 dager siden, og purret på torsdag.

I de to forreige svangerskapene merket jeg dette "noe" rudnt 8+0, nå ca. 10+5. Var his gynekologen samme dag som det kom, men merket det på ettermiddagen og da var det for sent. Men skla på ny UL på tordsdag, og dersom alt (mot alle odds) skulle være bra, så er det nok ikke noe fare,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kjenner har ikke vært der før etter at jeg kom hjem fra gynekologen på tordag, da jeg var der på UL (utvendig).

Skla på ny UL på torsdag, får se om jeg foretar meg noe i mellomtiden.

Mulig jeg ringer fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...