Gå til innhold

Hvorfor skal ikke vi bli innkalt til samtale ???


*Babylengsel*

Anbefalte innlegg

 

Vi er i prosessen om å få behandling i Tromsø.De har fått nesten alt av papirer fra oss som trengs.

 

Så ble vi informert pr tlf at de har 3-4 ukers behandlingstid,etter at alt er kommet inn av nødvendige opplysninger.

 

Etter det kan jeg begynne å ringe inn mensen.

 

De sa at det ikke blir noe samtale der eller slikt.Skal jeg selv lære meg å bruke spøyter,medisin....helt på egenhånd ???

 

Trodde at man skulle ha en samtale eller noe sånt.

 

Leser jo at andre har hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Chaisy.

 

Det synes jeg er rart, ta kontakt med sykehuset.

 

Vi var på info møte før vi begynte med alle medisinene.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei Chaisy.

Vi var til samtale med lege på Unn. Du tilhører kanskje et annet sykehus og har vært hos annen lege...?

 

Men iallefall går det kjapt der. Vi er ferdig med hele papirprosessen. Etter blodprøvene var tatt og sendt inn, så fikk vi egenerklæringsskjema som skulle underskrives og det sku vær vedlagt enten kopi av vielsesattest eller utskrift fra folkeregistrert om at vi hadde vært samboere i minst ett år. Når det var sendt inn, gikk det bare 4 dager før vi fikk nytt brev om at vi var klar til behandling hos dem og kunne ringe inn mens når det passet oss. For vår del blir det vel ringt inn de nærmeste dagene.

 

Forsto det sånn i brevet fra dem at jeg skal inn å ha opplæring i å sette sprøytene selv, og det tar visstnok sykepleiere seg av.

 

-S-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var heller ikke inne til samtale!

Vi fikk brev om at vi kunne ringe inn mens når vi følte oss klar til å starte, eller ta kontakt om vi hadde behov for mer info.

Vi ringte inn mensen, og fikk timer etter to sykluser alt.

 

Vi er i gang med første runde.

Nesespray er ikke vanskelig ;)

Men det å sette sammen spøyten var værre. Mange tårer felt, og truende tanker om å kjøre de 43milene bare for å få hjelp.

Har sett den filmen x antall ganger. Brukte 2 uker på å sette sammen sprøyten.

Når jeg først skjønte det aner jeg ikke hvorfor jeg egentlig brukte så lang tid ;)Det er faktisk ikke så ille!

 

Tror det er bare de som bor nært sykehuset som blir kalt inn til samtale jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være jeg tar helt feil, men.....

 

Man er jo på en måte inne i svangerskapsomsorgen, om enn noe tidlig i forløpet. Hva med å ringe kommunejordmoren (eller helsesøsteren) og be om sprøytekurs av denne? Alt over halvannen time kjøring kan jo være litt vanskelig å få til rent praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du..

Vi hadde ikke noe forsamtale før vi satte i gang, dere vil få med skriv om hva som skal gjøres til når. Men er dere usikker så ta kontakt med legen din eller jordmora i kommunen og forhør deg om de kan hjelpe deg.

Men det er ikke vanskelig i det hele tatt, vi klarte det uten kurs vi, så håp er det for alle.. hehe

 

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Vi har vært på unn.Bor langt unna så vi hadde ingen forsamtale.

Men dagen før jeg skulle begynne med sprøyter så hadde jeg time på ivf-enheten hos gyn,for å sjekke om kroppen min var blitt skikkelig nedregulert av sprayen,at det ikke var noen cyster,og at livmorslimhinnen var rett tykkelse.Etterpå fikk jeg gå inn og snakke med en sykepleier som lærte meg å sette sprøytene.Jeg måtte også prøve selv,slik at hun var sikker på at jeg gjorde det rett.

Jeg fikk da muligheten til å spørre om allt jeg lurte på,og hun fortalte meg allt som skulle skje videre.

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...