Gå til innhold

svimmel og plutselig høy puls.....


mammaioktober08

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan ikke være kynnere da? Jeg blir ikke svimmel akkurat, men det er akkuart som om pulsen stiger litt og det er litt tungt å puste...

Ellers så er det jo vanlig at blodtrykket svinger litt når en er gravid. Har du sjekket om du har nok jern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flott jerninnhold og supert blodtrykk sa jordmor på tirsdag.......litt ekkelt. Det er ikke kynnere, for magen er ikke hard når dette skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være blodtrykksfall, hvis det kommer når du har reist deg fort, eller gått opp trappa fort o.l. Er plaget med det selv. Ubehagelig når det står på, men gir seg rimelig kjapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blodtrykket kan forandre seg veldig fort.

hvis svimmelheten ikke forsvinner bør du legge deg ned og slappe av resten av dagen ,og ringe jm i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man får høyt blodtrykk, blir kvalm, svimmel og får vann i kroppen, samt eggehvite i urin, kan det være tegn på svangerskapsforgiftning... Ring jordmoren i morgen for å få en sjekk!!

 

Bedre å være på den sikre siden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei...har dt sånn selv..nevnte dt for jordmor og hun spurte om jg fikk i mg nok veske noe jg ikke var flink til...drikk så mye vann du bare kan:)dt har jg begynt md:))

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har hatt det sånn i flere måneder. Har blitt sjekket, men det er ikke noe farlig har jeg fått beskjed om. Lurt å ikke ligge på ryggen, helst ligge på venstre side, da både barnet trykker på og presset på pulsårer blir større på rygg. Ikke reis deg for fort opp fra liggende/sittende stilling. Drikk mye vann og lytt til kroppen din. Det er akkurat som en bølge med varme som kommer nedenfra og opp, så kommer svimmelheten, gjerne fulgt av kvalme, og fryktelig hjerteklapp....skikkelig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det siste der tenkte jeg på også... får du i deg nok vann? jeg er dårlig til å drikke nok, og det straffer seg av og til... kansje det er derfor jeg er så fjern i dag da faktisk... :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...