Gjest Skrevet 2. april 2006 #1 Skrevet 2. april 2006 Hei dette er noe jeg har tenkt på mange ganger.. Synes det er litt synd at man skal ha lyst å gifte seg, men så kan man ikke fordi det er så dyrt! Skal gifte oss neste juni.. Må komme inn i kjolen.. :-) Har egentlig lyst å skrive på invitasjonene at folk selv kan ta med drikke selv- egentlig er det litt teit at vi som vil gifte oss absolutt skal måtte spandere en fest på folk. Men vi er veldig tradisjonelle vi to og blir nok å måtte bla opp det som det måtte koste... Får bruke litt familie og venner til å hjelpe på forberedelsene så sparer man litt der :-)
............. Skrevet 2. april 2006 #2 Skrevet 2. april 2006 Vi skal ha festen på restaurant, deretter blir det restaurantpriser. Så vi spanderer alt frem til kaffe/ avec, også kjøper gjestene selv drikke i baren etter dette. Helt normalt. Det høres ut som om dere kan ha med medbragt i lokalet deres. Kan dere ikke satse på å kjøpe endel på taxfree, også bruke en bartender og ta halve priser for drikken evt? sånn 20-30 kr for en drink eller noe? Eller så kan dere si til gjestene at dere ikke ønsker gaver, men at alle tar med en flaske vin og annet de liker å drikke til festen, også kan dere samle alt og ha en bartender til å mixe drinker osv? Går fint an det altså!
amce Skrevet 2. april 2006 #3 Skrevet 2. april 2006 er selv litt i tvil om åssen vi skal gjøre det når vi gifter oss neste juli, men sannsynligvis så kjøper vi inn en del og har en bar hvor vi selger drikken billig bare for å gå i null, eller vi ber folk ta med selv.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2006 #4 Skrevet 2. april 2006 Synes det høres litt kjipt ut å ikke spandere drikke om man leier lokale. Gjestene har jo mange utgifter de og for å komme på festen. Klær, reise overnatting og pressang. Dere skal jo bare gifte dere en gang. Hva med å ha en mottagelse istedet? Det er billigere, men virker ikke kjipt eller smålig.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2006 #5 Skrevet 2. april 2006 Det er jammen meg ganske dyrt å gå i bryllup også.. Hadde nok syntes det var litt rart om drikke ikke var inkludert hvis festen var i et lokale hvor medbragt var lov. Har større forståelse for de som velger at gjestene bealer selv om det er på hotell e.l. Men også da synes jeg faktisk de burde dele ut noen bonger slik at det kun er stordrankerne som betaler selv... Jeg har aldri brukt under 3-4000 på forbredelser til et bryllup... så å få litt tilbake er vel ikke så mye å forlange?
solstråle :) Skrevet 4. april 2006 #6 Skrevet 4. april 2006 Må en absolutt ha alkohol i bryllupet da? Litt vin til maten og konjak til kakene (og evt en velkomstdrink), er det nødvendig med noe mer? Slekta til sambo er hvertfall fæle til å drikke når det serveres alkohol, og jeg vil ikke at bryllusfesten skal bli en eneste fyllafest.. Men det er nå bare min mening =)
Jippi! Maibaby! Skrevet 4. april 2006 #7 Skrevet 4. april 2006 Det er det dummeste jeg har hørt! Hvis du har brukt 3-4000 kroner hver gang du har vært i et bryllup så er jo det ditt problem! Hvis du velger å kjøpe nye klær hver gang du skal ut døra så skal vel ikke brudeparet holdes ansvarlige for det? Og; få litt igjen? Du blir invitert til bryllupsfest, får god mat og ta del en viktig dag i livet til noen du er glad i! Til "hovedinnlegger": Jeg synes ikke det er noe problem å la gjestene ta med drikke selv. Vi skal gifte oss i utlandet, men ha en grillfest etterpå for familie og venner. Vi skal nok betale endel drikke (til maten og kaffen), men vi kommer ikke til å bruke så mye penger på den festen. Blir øl, rimelig vin og litt til kaffen. I tillegg blir det fedre og onkler som får stå for grillingen... Noen vil kanskje kalle dette kjipt, men alle vi har fått svar fra synes det var en hyggelig måte å få ta del i en lykkelig begivenhet på. Det viktigste er at dere finner ut hva dere har lyst på. Har dere lyst til å feire dagen med mye venner og familie, men ikke så god råd, så får dere finne noen utradisjonelle måter å gjøre det på. Jeg ville i allefall ikke brydd meg med sånne idioter som "anonym" over her, som jeg håper jeg er en god nok menneskekjenner til å unngå å ha i min vennekrets! Lykke til med bryllupsforberedelser!
venter x3 Skrevet 5. april 2006 #8 Skrevet 5. april 2006 Vanskelig det der.. Vi har et budsjett på alkohol på ca 15000, og det er mye penger! Svigerfar skal kanskje brygge litt øl, og så får vi se hvor avansert baren blir. Trenger jo ikke ta helt av, så kanskje det blir litt rimeligere. Men vi vil ikke ha for lite av det heller, så det blir dumt..
2b&spira Skrevet 5. april 2006 #9 Skrevet 5. april 2006 vi skal ha det på bryggeriet og ønsker ingen fyllefest som mange brylluper blir derfor kjøper vi inn vin så får de øl resten av kvelden er jo mennesker som ikke tåler sprit så godt..
Thunderstruck Skrevet 5. april 2006 #10 Skrevet 5. april 2006 Vi skrev på innbydelsen at de måtte ta med drikke selv. Er mer og mer vanlig i dag det.Hvis man ikke har masse penger da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå