Gå til innhold

Oktober: Stadig SVÆRT SVÆRT bekymret!


hamster1, nydelig jente 28.10

Anbefalte innlegg

Er 11+0 idag. Og var på UL på torsdag (for 3 dager siden), da så jeg et lite knøtt på 4 cm, og bankende hjerte... Nå tre dager senere er jeg imidlertid bekymret...igjen.. Jeg skulle nok hatt UL annenhver dag ;-) Huff..... Er jo så heldig og ha verdens snilleste gynekolog, og jeg får komme hver uke på UL. Men nå er det jo 4 HELE dager til neste gang. Og det føles som om det ikke er mulig å klare å vente "såååååå" lenge...

 

Og i tillegg har det "dukket opp" npe som bekymrer meg grenseløst. Det er akkurat som om det " er noe" oppi skjeden, som om noe sitter fast oppi der. Det gjør jo selvsagt ikke det.. Men det FØLES sånn. Har ikke kjent med fingrene oppi der (har ganske lange negler så vil i tukle oppi der). Men det som bekymrer meg MYE er at akkurat slik fikk jeg da jeg var gravid de to siste gangene også (som endte i MA). Det trenger jo ikke ha noe med det å gjøre. Men nå er jeg nesten _syk_ av engstelse, og lurer på om jeg klarer å vente helt til torsdag med å dra på UL. Jeg bare kan ikke skjønne hva dette ER for noe. Jeg VET jo at det ikke ER noe der. Men jeg kjenner det hele tiden, når jeg går, står, sitter og ligger... Huff.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda!

Det er sikkert ingenting, men ikke noe gøy å gå rundt å være så bekymret!

Skjønner godt at du er det når du har hatt 2 ma fra før.

Men det må jo ikke bety at det skal skje noe galt nå! ring legen din da! eller legevakten, så kan de høre på hjertelyden kanskje?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slapp av litt a!!!! jeg har ikke hatt ul å er ikke redd..er det att du mister den er det noe galt med den å da er det like greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes også du virker litt for stressa. Du var tross alt på UL for 4 dager siden OG skal ha en nye sjekk om få dager. Du er tross alt svært heldig som får denne oppfølgingen. Ikke mange andre som får det! Men lykke til. Det går helt sikkert bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hamster1!

 

Det er vanlig å bekymre seg når man går gravid, og jeg skjønner at du engster deg ekstra mye siden du har mistet flere ganger før. Blir lei meg på dine vegne hver gang jeg leser bekymringsinnleggene dine, for du kan umulig ha det så veldig godt. Det må være forferdelig å være redd for at noe er galt HELE tiden.

 

Jeg var en del bekymret sist jeg gikk gravid. Heldigvis er det bedre denne gangen. Men hver gang jeg leser dine innlegg, så begynner jeg å engste meg for mitt også, helt uten grunn. Derfor føler jeg det er best at jeg lar være å lese de framover, hvis det kommer fler, men vil bare skrive at jeg føler med deg. Du kan ikke ha det godt. Håper du slapper mere av når du er over de magiske tolv ukene. Lykke til!

 

Stor trøsteklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at du er veldig stresset, har lest flere av innleggene dine her. Jeg skjønner jo også godt at det er svært vanskelig når du har hatt flere spontanaborter /MA. På innleggene du har lagt inn her, så virker du mer bekymret og stresset enn de fleste (og da mener jeg også andre som har hatt SA/MA), og jeg forstår det sånn at det er derfor du får ekstra ul. Jeg synes faktisk at du bør få deg annen hjelp til å bearbeide tankene dine ellers, i tillegg til disse ekstra ultralydene. Det høres ikke ut som det hjelper deg noe særlig, du bekymrer deg like mye som før - kanskje mer??

 

Dersom tankene dine kretser om dette hele tiden, synes du bør oppsøke mer hjelp. Sannsynligvis vil legen din eller jordmor kunne henvise deg til en psykolog - en god psykolog kan hjelpe deg å fokusere annerledes og kanskje få deg til å tenke på en annen måte. Det synes jeg du skal vurdere, for din egen helses skyld. Håper du vil vurdere det, og snakke med legen/jordmoren din om det - og at det kan hjelpe deg!

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestem meg for å gå til privat jordmor etter neste UL. Betaler gladlig kr 500,- per. time istedet for å gå til den "offentlige" jordmoren som jeg ikke trivdes særlig godt hos. Har også en svært flink og god lege, man hun har jo selvsagt ikke masse av tid til "prat" (noe jeg selvsagt skjønner). For meg har det igrunn godt greit å takle abortene i ettertid, men det som kjennes mest vanskelig er at jeg følte da at noe var galt, men skjøv det bort og tenkte at jeg nok _var_ overhysterisk. Jeg hadde jo tross alt vært gravid før, og alt gikk veldig fint den gang.

 

Til slutt var det liksom ikke mulig å fortrenge denne "ekle" følelsen av at noe var galt legner for jeg fikk bittesmå blødninger og oppsøkte lege. Fikk komme til lege samme dag, men UL hadde de ikke tid til før neste dag, ja ja.. tenkte jeg, sånn er det vel.. Det her er jo ikke noe de får gjort noe med hverken fra eller til uansett. Og ventet til dagen etter. Og da fikk jeg bekreftet at det var stoppet opp i utviklingen for nesten en måned siden.

 

Gang nr. tok tok jeg bekymringene mine mer på alover og dro til legen for UL, alt var bra, men forstsatt følte jeg noe var "galt" og dro til legen for å måle hcg. Det var veldig lavt syntes jeg, og sjønte at noe var galt igjen. Fikk da UL samme dag, som bekreftet min mintanker.

 

Jeg føler vel igrunn at det værste er å gå sånn og hele tiden være redd. Og lurer nesten på om jeg bebreider meg selv for at jeg ikke stolte på intuisjonen min. (men hva hadde det hjulet ?? :-) jeg kunne jo ikke gjort noe fra eller til jeg heller).

 

Det at jeg ikke har full kontroll over hva som skjer og selv ikke er i stand til å gjøre noe med det er vondt å tenke på. Jeg får komme meg gjennom noen dager til før neste UL. Og etter det bestiller jeg time til jordmor, så kan hun sitte å høre på meg en time ;-)

 

Takk for at du svarer :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har funnet en slags "løsning" som kan fungere for deg! Det er nok vanskelig for oss andre som ikke er i din situasjon å forstå hvordan du har det, men jeg tror ihvertfall at det er lurt å ta bekymringene dine på alvor! Det sies jo at dine tanker og følelser også påvirker fosteret, så hvis du har det -så får fostere det også bedre :)

 

Lykke til - det går nok bra denne gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...