Gå til innhold

Grrr, er irritert over pappapermisjonen , og strenge regler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi mammaer mister jo en hel mnd hjemme med nurket nå, pga av at pappaen må ha en mnd. perm han og.

Det er for så vidt helt greit for de som er vanlig ansatt i en stor og romslig bedrift. Men for oss, hvor pappaen har hovedjobben i Trondheim ( som han driver selv,) og vi bor i Oslo, er det ikke så enkelt å ta fri en hel mnd.

Det betyr at han tar en uke fri denne uken som kommer, men da er jo jeg hjemme for det er helt umulig å jobbe en uke for meg i den jobben jeg har.

Trygdekontoret er så lite samarbeidsvillig, og mamma får ikke mnd. til pappa!

Så: Vi mister en mnd. med lønn, da jeg har bestemt meg for ikke å begynne å jobbe før Trym er 1 år.

Måtte få det ut!

Ha en fin søndag, her snør det jo selvfølgelig igjen........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var da fryktelig byraakratisk?? Burde da ikke gjoere store forskjellen for dem aa gjoere det om?

Kverrulisme, saant (tror ikke det er et ord, men i denne sammenhengen passet det saa godt)

=)

Skrevet

PS:

Om du foeler det er ille, saa kan du jo tenke paa meg =)

10 ukers permisjon, uten loenn. Det var alt jeg kunne faa. Hipp hurra for amerikanske regler!

Skrevet

Hei du,

I know, er så glad for at vi ikke har amerikanske regler her, ( jobber i et amerikansk selskap), og de syns jo vi har alt for mye ferie, alt for mange goder, og alt for lang svangerskapsperm.

Har en følelse av at de syns vi europere jobber for lite og:-)

Men de sier det jo ikke høyt da.

Når det gjelder reglene her hjemme vedr. pappa perm, så er det helt utrolig så rigide man kan være ja. I teori og praksis så betyr det jo lite i hvem som får pengene. Men nå har man kommet med et nytt forslag om at pappa skal ha enda mere perm, og mamma mindre. Får se hva som kommer ut av det etter hvert.

Norgestur på deg skjønner jeg snart? Skal en uke til Trondheim i denne mnd, Lars skal jobbe litt.

Skrevet

Så her er du ( : Jeg har endret nick, men du kjenner meg nok... Skjønner d er kjedelig d der med permisjonen, men d er jo for å sikre barnet tid med far. Ikke alle pappaer er som Lars, vet du!

Skrevet

hehe

et nick som passer til dæ det der ja. Prøver biler for tiden, må jo gjøre noe annet enn å passe baby eller?

Vi får trille en tur når det slutter å regne.

Skrevet

Enig med deg - det er altfor strengt. Vi klarer vel å bestemme selv hvem som skal være hjemme, og når? Det er mange som har det slik som dere, og har en arbeidssituasjon som ikke passer inn i disse strenge rammene.

Skrevet

Jeg synes det er bra at de er strenge. Ungen bør ha rett til å ha faren sin hos seg i en mnd det første året selv om faren tror han er uunverlig.

Hos oss er det jeg som er selvstendig. Likevel må jeg være hjemm minst 9 uker. Det er ikke snakk om at vi kan få overført de ukene til faren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...