Gå til innhold

Lett fødsel etter kynnere i fra uke 11..??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ganske sterke kynnere i fra uke 11 og ut svangerskapet. Fødselen gikk unna på litt over en time (fra vannet gikk, da uten kjennebare rier) og babyen var godt over 4 kilo. Fikk et lite pyntesting:)

To pressrier skulle bare til

 

Men jeg tror det hjalp på med kynnere jeg.. Liksom at livmoren fikk øvd seg på prosessen:)?

 

Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også masse kynnere fra uke 18. Fødselen min var unnagjort på underkant av 3 timer etter at jeg kjente første antydning til rier.

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også kynnere fra tidlig i svangerskapet sist, men ikk noen lett fødsel- 47 timer..

 

Håper det går lettere denne gangen. Tror det er veldig stor forskjell på folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hadde masse kynnere med nr 1, fikk permature rier i uke 23 som ble stoppet på 2 cm. Men fødselen varte i 36 timer og var langt fra lett...

 

Tror det er inviduelt.. Du blir sikkert å ha raske fødsler med alle barna dine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 1 hadde jeg kynnere fra ca uke 10. Fødselen var vel egentlig ganske rask til å være førstegangsfødende(fra jeg var sikker på det var rier gikk det 2 timer før jeg reiste til føden,hadde da 7cm åpning). Men den var i seg selv ikke lett under utdrivningsfasen,endte med tangforløsning og revning fra ene enden til den andre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvordan det var med kynnere sist..Denne gangen har jeg hatt det mer eller mindre konstant siden uke 14-15, så vi kan da håpe det spiller inn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe- sorry, tror nok ikke det har noen sammenheng nei. Jeg hadde masse kynnere hele svangerskapet, lå på sykehuset over et døgn med rier. Mange har kynnere uten at de selv merker det, så det er ikke sikkert vi er noe bedre trent selv om vi kjenner når vi har kynnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nemlig det min jordmoder sa til meg at siden jeg hadde hatt sterke kynnere hele svangerskapet, så taklet jeg den flotte raske fødselen meget bra. Altså åpningen gikk fra 2 cm til full åpning på under 1 time.

 

Var bare noe jeg luftet ut hvis det er andre som har hatt sterke kynnere og hatt tanker om det:)

 

Ha en videre fin kveld:)

 

H.I... som er på besøk fra dib..som savner 3 trim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har hatt kynnere fra ca uke 20 både med de to første, og med den som ligger i magen nå (fortsatt i magen til tross for at vi er 10 dager over termindato...!)

Den første fødselen ble satt igang, og det tok ca 5 1/2 time fra hormongele ble satt til gutten var født (men han måtte tas med tang, så det er mulig forløpet ikke hadde vært så raskt hvis han skulle kommet av seg selv)

Med nr. 2 gikk det ca 3 1/2 time fra første antydning til rier, til jenta var født.

Jeg har også hørt at kynnere under svangerskapet er med på å trene musklene i livmoren, slik at den lettere hjelper til med å presse barnet ut under fødsel. Tror i allefall på denne teorien selv, ettersom mine fødsler har gått såpass greit.

Nå gjenstår det jo å se med tredjemann, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...