Gå til innhold

September: Hvordan ser dagene og nettene ut hos dere?


tyr 73

Anbefalte innlegg

Får de fremdeles nattmat?, når legger dere dem, når står de opp?

Her får hun nattmat normalt 1 -2 ganger mellom 1930/2000 og 0600/0630. På dagtid har hun nå 2 dupper på ca 1,5 timer hver gang..

Håper på å få nattavvent henne i løpet av påsken...Hun er 6 mnd og 3 uker nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det litt kaos med mat og søvn og alt siden han har halsbetennelse og har fått bestemme det meste selv. Men spnn her var det før det:

 

Natta starter mellom 21 og 22 på kvelden og varer til 8-9 neste morgen. Da er det et måltid i 3-4 tiden og et på morgenkvisten i 7-8 tiden. Ikke alltid han sovner igjen etter dette.

 

På dagen sover han vanligvis 3 dupper på 30-60 minutter. Av og til glimter han til med en dupp på 2 timer og da blir det bare tid til 2 dupper den dagen.

 

Skal nattavvenne etter påske. Skal tilbake på jobb i midten av mai og da vil jeg gjerne slutte å amme midt på natta.

 

6 måneder og 3 uker her og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her starter natten mellom 19 og 20 og varer til 6-7 ca uten mat. Hun våkner noen ganger for smokken sin, men sover igjen like fort. Har i det siste vært ganske urolig på natta da, tror det er tenner på tur.

 

På dagen sover hun en litt lang lur i vogna på 1,5 til 2 timer og så en liten på 30 - 45 minutter.

 

Min er 7 mnd i dag. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme som Lille snupp og bløtkaka! Bortsett fra at snuppa mi ikke våkner for smokk,og det er tre dager til hun blir 7 mnd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner natta 19-19.30 og varer til 07. Ingen nattmat!

Han har sin første lur i vogna i 9-10 tiden og sover 1-2 timer. Sover igjen i 2-3 tiden. Varierer hvor lenge han sover da. Men alt fra 20 min til 2 timer!

 

Han blir 7 mnd imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen hos oss:

 

Ask våknar mellom 7 og 8, men eg gjev han beskjed om at "Mamma har ikkje auge før kl 8!" Han ligg då i senga med meg og pludrar og får litt pupp og drar meg i håret. Vi står opp rundt 8.30. Han har så ein føremiddagslur frå ca 9.30 - 11.00 (så sant det fortset slik det har gjort nokre dagar), og tar ein dupp på ca 45 minutt rundt kl 15.

 

Kl 18.30 er det sengetid, og han søv nesten utan unntak når klokka er 19. Men nattpuppen gjev han ikkje slepp på. Vil ha mat ca kl 22.30 - 02.30 og 06.30.

 

Vi må vente til han er oppe i full porsjon graut om kvelden før vi bestemmer oss for å nattavvenne, håpar enno (sikkert fåfengt) at det skal gå av seg sjølv. Han får litt graut eller frukt til lunsj, grønsaksmos til middag og graut til kvelds. Pupp til frokost og alle måltid + ev. mellommåltid. Han er snart 6 mnd og 2 veker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at vi stilte klokka legger vi mini kl.20 i stedenfor 19. Han følger tydeligvis sin egen klokke...

Men våkner dermed ca. 1 time senere, kl.08.

Får nattmat kun en gang nå, tiden varierer fra 02 til 05. Ellers er det en hånd som leter etter smokken noen ganger i løpet av natten. Nattavvenningen stagnerte litt, men jeg synes det er kos med det ene måltidet som er igjen. Gruer meg litt når vi skal legge ham på eget rom i påsken og nattavvenne ham helt. Tror jeg kommer til å savne det litt...

På dagtid dupper han i 30 min. 3 ganger. En sjelden gang kan en av duppene vare 1-2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi sluttet med nattmat rundt 3-4 mnd alder..

Ho legges mellom 20.00 og 21.00, står opp igjen 07.00-07.30..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutta me natt mat da ho var 3 uker, da sov ho hele natten ijgenom, legger ho kl 19 00 og så våkner ho mellom 7-9 på morningen. kan vel ikke akkuratt klage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...