Gå til innhold

April: Sitter her å lurer på en ting...


Solstråle*

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle ha Mathias Emil var det mye snakk om alt mulig. Jeg sa jeg hadde lest at det ikke var nødvendig med såre brystvorter ved amming hvis unge sugde riktig. Da lo de bare av meg og sa at eg kunne jo drømme, såre brystvorter er noe alle må gjennom.

 

Men jeg hadde aldrig så mye som en antydning til såre brystvorter:-) Selv om jeg stort sett satt med puppen ute i 11/2- 2 timer i strekk. Så et kvarterts pause også på an igjen ! Lille gullet var tydelig flink å suge riktig.

Har ikke hørt om noen andre som har unngått såre brystvorter. Har jeg vært ekstremt heldig?

Hvordan var/er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ikke si at jeg hadde såre brystvorter,men de ble litt ømme,men så har jeg jo aldri ammet før da,så hadde jo ingen aning om hva jeg hadde i vente.

Ble litt rød og slikt,men var vel mest for at Simen ikke klarte å suge,klarte ikke gape over puppen,og bare ble liggende å slikke å smatte litt på selve brystvorten,ikke hele område,hvis du skjønner,smurte brystvortene en gang,og det funket,men vil ikke si jeg var særlig sår,bare øm,selv om han ikke klarte å suge.

Har heller aldri hatt såre brystvorter,så tror jeg har vært heldig jeg også da:) eneste gangen jeg hadde såre brystvorter var da han beit meg,men det er jo naturlig det da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg var så sår så sår.. Alexandra kastet opp blod av og til.. Og gjett hva det var... Joda, hun sugde blod fra mine såre brystvorter.. Gjett om jeg hadde panikk da.. Må virkelig si at jeg misunner dere som ikke var plaget med det!! Det var helt jævlig!!! Men det ordnet seg heldigvis det også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja jeg har også vært mye sår. Fikk blodblemme (sorry;o)) samme dag som han var født, for de hadde lagt han til feil ved første måltid. Det var kjempe vondt og fikk en skikkelig dårlig start på amminga. Men etter det har jeg hatt hull i brystvorta et par ganger, og masse sår. Skikkelig vondt, men det går jo over!

Dere som slipper unna er virkelig heldige, samme som natta & alexandra sier: det er helt jævlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eldste hadde jeg veldig såre brystvorter,måtte bruke brystskjold..

Denne gangen hadde jeg ikke antydning til det.. Det hadde jeg gruet meg litt til,så jeg ble veldig glad da jeg ikke fikk det med Emilie..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, blodblemmer og åpne sår her i gården også, takket være overivrige syke- og barnepleiere som skulle legge henne til hele tiden, selv om hun bare sugde seg fast og slapp igjen hele tiden... Hun hadde gulsott som ble oppdaget tilfeldig da vi skulle hjem etter 5 dager, og da hadde hun gått altfor mye ned i vekt, for hun orket jo ikke å suge stakkars....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du har vært heldig jeg! Her ble jeg vond første dagen etter fødselen og grudde meg vilt til hver amming i perioder. Etter at vi var kommet hjem så fikk Øyvind også vondt for han så hvordan jeg sprella med beina og krølla tærne hver gang jeg la Matilde til for det var så smertefullt akkurat det å legge henne til og til hun fikk ut melka. Hun gulpet blod noen ganger og jeg var avhengig av salve i et par mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nok også heldig. Var antydning til litt sår på det ene brystet den første dagen på sykehuset, men ingenting etter det. Og jeg ammet hver andre time døgnet rundt lenge. Tror hun sugde veldig rett fra starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt som deg - gruet meg til å gå gjennom tiden med såre brystvorter, men har sluppet unda det. Hun har tatt brystet kjempe fint uten noe problemer - det eneste det har vore her var da hun bet meg.

Men da hadde eg sår, men det grodde på et par dagers tid. Takk og pris...

 

Men nå for litt siden så opplevde eg at hun skulle se på noe bak seg da hun låg til brystet - da bare snudde hun hodet med brystet i munnen - vridde hele brystet nesten -det var ubehagligt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...