Gå til innhold

Noen her med barn fra før som tok keisersnitt på seinere fødsel? Vær så snill å les her, trenger hjelp fra dere nå... (Litt langt...)


? ? M@mmamia

Anbefalte innlegg

Sitter her i senga mi og bare griner... Klarer ikke å ta meg sammen...

Nå tror jeg angsten har "tatt" meg... 2 uker igjen til termin...!

 

Jeg hadde traumatiske opplevelser ved forrige fødsel, og slet lenge med angst i etterkant. Jeg var til samtale før jeg ble gravid denne gang, og har vært til flere samtaler ang. angsten min i løpet av dette svangerskapet. Trodde jeg hadde det under kontroll nå...

 

Den siste tiden har jeg imidlertid kunnet kjenne denne snikende, ekle følelsen komme. Samtidig er jeg veldig utålmodig etter å bli ferdig og gjør "alt" jeg kan for å få fødselen igang.

 

Igår kveld knakk jeg sammen, og det første som skjer idag er at jeg ligger her i senga og griner - klarer ikke ta meg sammen rett og slett! Er så redd nå... Redd for fødselen. Redd for hvordan den skal starte. Redd for at jeg ikke skal rekke å få epidural (har 1,5 t til fødeavdelingen og jm har forberedt meg på at jeg må regne med ambulanse da fødselen kan gå raskt...) Nede i stua hører jeg veslejenta og mannen min, og jeg klarer ikke å gå ned til de *snufs*

 

Nå lurer jeg seriøst på om jeg må "krype til korset" og be om keisersnitt. Jeg har hele tiden tenkt at jeg skal føde vaginalt, da jeg ønsker en "god" fødselsopplevelse også (blir nok mitt siste barn). Men hva nå da??? Tenk om jeg får panikk når det hele setter igang??? Tenk om ditt, tenk om datt...

 

Men hva med tiden etter et evnt. keisersnitt? Vil jeg kunne løfte på eldstejenta f.eks? Hun er 2 år i mai og veier snart 13 kg... Kan jeg forvente meg en mye verre barseltid med tanke på smerter osv... Lurer på så masse nå, men samtidig så er dette vanskelig nå...

 

Hjelp meg med råd noen! Please

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk masse svar på skravlesiden, så denne kan dere se bort fra nå jenter :-)

Skal inn til samtale imorra for å diskutere igangsetting og få dato istedenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...