Gå til innhold

EL,,hvor lenge??


Dingeling

Anbefalte innlegg

et dumt spørsmål.men jeg spør likevel,jeg. .

hvor lenge er d vanlig å ha EL?? eller d heter vel hvor mange dager?

når jeg tester så er d 1 dag,men d er vel litt lite eller??

legen mente d,men hva er vanlig??

kanhende at d er derfor at d ikke klaffer med prøvinga. .??

jeg er for tiden en tidsinnstilt bombe hva prøving angår,så i dag da jeg oppdaga at gubben hadde kasta arket som jeg hadde skrevet ned spørsmålene til legen,ja,da var helvete løs!!!!!!!!!!!! OG D ETTER AT HAN HADDE LAGT SEG!!!!!!!!!!!!!!!! d var jo ikke med hensikt at han hadde kasta d,men mannfolk er jo sååå tankeløs til tider og fjern at d halve kunne ha vært nok. .

så noen ganger er jeg vel på nippet til å gi opp hele greia. .og d i ren frustrasjon..selv om han oxo vil ha et barn til så lurer jeg på hva som foregår oppe i topplokket.. SUKK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge det er vanlig å ha EL? En eggløsning skjer som regel en gang i måned. Det du kanskje lurer på er hvor lenge EL tester er positive? Det kan variere. Men, en hovedregel er at når EL testen har blitt positiv første gang, så slipper egget 24-48 timer etterpå (kommer litt an på type test du bruker - se bruksansvisningen). Jeg har testet litt for moro skyld og ser at testen er positiv som regel på ettermiddagen/kveld og morgenen etterpå, men senere på dagen etter er den negativ. Derfor tror jeg at jeg har EL dagen etter positiv EL test. Det avhenger også av sykluslengde - med en kort syklus er det logisk at selve EL kommer raskere etter postiv test enn ved lang syklus selv om dette er en "regel" man ikke kan stole på. Synes du skal gå ut i fra at så fort du får positiv test så er du på ditt mest fruktbare og ikke gruble mer over det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei GAMMELMAMMA =)

 

Jeg forstår det slik at du lurer på hvor lengen eggløsningen varer etter at den har begynt...?

I alle fall, som anonym skriver over her så står det på billigtestene i alle fall, at el-testen er positiv 24-48 timer før selve eggløsningen.

Jeg har lest at en eggcelle lever i kun 24 timer. Derfor er det i realiteten bare ett døgn en kan bli gravid....

Sædcellene derimot kan visst leve opp til 96 timer, så det er nok lurt å ha sex noen dager før selve eggløsningen også, slik at det allerede finnes sædceller i egglederen ved eggløsning...

Høres ut som en ekspert her nå... men dette er ting jeg har lest her på nettet. Leter jo febrilsk etter all slags relevant info.. =))

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...