Gå til innhold

morsmelk for salg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet egentlig ikke så masse om det, men tar du kontakt med nyfødt avdelingen, så kan de sikkert svare deg på alt du lurer på...

Vet det er de samme kravene som om du skulle blitt blodgiver, også får du dekket alle utgiftene til poser og sånt til å fryse ned melken...

Hvor mye du får for melken, det vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne ALDRI tenke meg å kjøpe ANDRES mm og gi til MIN baby!

men det er vel gjennom sykehus en får tak i det tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsmelksentralen på sykehusene kjøper morsmelk, og denne melken brukes kun til nyfødte og for tidlig fødte barn hvor mødrene enda ikke har fått i gang melkeproduksjonen, eller de av en annen grunn ikke har melk selv. Privatpersoner kan ikke kjøpe denne melken fra sykehuset.

 

Jeg ga melk til ullevåll da sønnen min var innlagt der- måtte ta en blodprøve for å utelukke diverse sykdommer og virus + et spørreskjema, og man kan ikke røyke eller spise reker og jordbær.

Man får egne halvliters begre på morsmelksentralen til å fryse melka i, og man får låne elektrisk pumpe. Tror jeg fikk kr 150 pr liter + kjøregodtgjørelse på 30 kr pr gang.

Det er kjempeflott om du ønsker å selge til morsmelksentralen, det er kjempeviktig melk for de minste, og det var mangelvare da vi var innlagt ihvertfall. Da var det kun de aller minste som fikk melk fra sentralen, de største måtte få morsmelkerstatning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gitt morsmelk til stavanger univ sykehus. Fikk ikke noe for det. Var inne til samtale, leverte blodprøve ( de ser etter hiv + hep)så kom de hjem til meg å henta melka når jeg ringte. jeg ringte sykehuset selv og meldte meg som donor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...