Gå til innhold

Juni: hvor mye mme?


beri

Anbefalte innlegg

hvis jeg slutter å amme nå, hvor mye mme skal Mathias få i løpet av en dag? Han får litt over 1 dl i vann i grøten 2 ganger daglig..regnes dette med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På helsestasjonen sa de at melken i grøten regnes med ja. Det er jo melkepulver i grøten som blandes med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsestasjonen sa de 5-6 dl væske daglig, men de sa ikke hvor mye av væsken som bør være melk/MME... Det er jo litt væske i middagsmaten og frukten også. Vanskelig å vite helt nøyaktig synes jeg. Jeg tilbyr vann til måltidene, og så drikker veslegutt 1-2 dl MME gjerne mellom middag og kveldsgrøten. Vi ammer fortsatt hver morgen, og da drikker han i ca. 10 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fifi73

4-5 dl mme itillegg til grøt stemmer bra med det jeg har fått beskjed om i hvertfall.

 

Hos oss fordeler det seg på en flaske når hun våkner i 5-6 tiden, en til frokost og en når hun legger seg. Itillegg får hun tilbud om litt melk etter måltidene, men da drikker hun veldig lite melk (kanskje 20-30ml).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-6 dl totalt av melk er anbefalt mengde fra de fleste helsesøstre. Da skal det i grøt telles med. Her drikker Selma ca 200ml til frokost (etter 1-2 brødskiver), kanskje 50ml (eller mindre) etter lunsj, ca 100ml etter middag og ca 200ml etter kveldsmaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, dette var oppklarende for meg :-) Jeg trodde det var væske generelt. Tror nok veslegutt får i seg bra med morsmelk når vi ammer på morgenkvisten, og så skal jeg tilby mer MME utover dagen. Det varierer hvor mye MME han vil ha også, noen ganger sier han nei takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...