Gå til innhold

Litt redd


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!Vil bare först si, beklager, men jeg har ikke tastatur med ae, ö, og aa...

 

Vi snakker om aa faa barn, men jeg merker at jeg er saa innmarri redd for födselen... De som jeg har snakket med dette om bare ler og sier at smertene glemmer du med en gang du ser din nyfödte og at det er ingenting aa grue seg for. Jeg er helt sikker paa at de lyver og merker at jeg blir litt irritert for at de skal "skaane" meg. Jeg vil gjerne ha informasjon saa jeg kan forberede meg. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:)

 

Du glemmer hvor vondt det var, men husker at det var vondt, hvis du skjønner?

Fødselen er vond, men det er også andre følelser blanda inn i det vonde.... som en god kriblene følelse i magen. Høres kanskje rart ut, men det er sånn:) (iallefall for meg) Og hvis du prøver å holde fast på denne følelsen så hjelper det veldig...:)

 

Men det er ingen grunn til å grue seg... Det finnes masse smertelindriger som kan hjelpe deg, dette kan du prate med jordmor/lege om, og få råd og hjelp...

 

Man vet aldri hvordan fødselen blir, selv har jeg hatt to helt forskjellige fødsler, både gode og vonde følelser knytta til det, men det er noe helt spesielt når du får se nurket for første gang...

Da er smertene verdt det...:)

 

lykke til i allefall:)

 

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...