Gå til innhold

Keisersnitt, og to tette...?


tvillingen

Anbefalte innlegg

Jeg tok et haste-keisersnitt for 4 måneder siden. Vi planla å prøve på "to tette", men ble skeptisk etter at jeg måtte ta keisersnitt, da mange sier at dette kan være problematisk i forhold til arret i livmoren, spurte min fastlege og han sa det var lurt å vente minst 1år.

 

Har lest mye her inne og det virker som leger sier mye forskjellig. Har snakket med en spesialist på området, og hun sa at jeg ikke skulle bekymre meg for det, kroppen ordner opp selv. Dersom den er moden for et svangerskap er det sjeldent et tidligere ks har noe å si.Sjansen er dog noe større for et nytt ks dersom riene blir for kraftige for livmoren under fødselen.

 

Dette kun til orientering, kanskje andre som også vil ha "to tette"!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planla aldri to tette, men blir 12 måneder mellom... (hadde hastesnitt i september). Snakket litt med legen om dette + en gynekolog, og ingen av de mente det var noe i veien for en ny graviditet så tett oppi et keisersnitt.... er litt over 17 uker nå, og har foreløpig ingen problemer, men kvir meg litt til jeg blir større da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din livmor blir IKKE gravid igjen før den selv er klar... så lenge den leger ks-arret støter den bort egg.... Derfor blir du først gravid da kroppen klarer et svangerskap til... så det er itte noe å grue seg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eg har 17 mnd mine .Begge med snitt (akutt)Var noe halvredd da jeg ble gravid,men gikk greit det.var i min livs form med nr2.Har også hørt det blir anbefalt med 1 år føre en blir gravid igjen.Jeg fikk høre da jeg tok snitt ved nr 2 at jeg hadde skader på livmora da.Så jeg vet ikke hva som er lurt å ikke.lykke til uansett.Jeg Hadde ørten timer med rier med nr 1-full åpning osv-samt 5 cm m nr 2-med ørten timer med rier der også.Kan jo ha noe å si at jeg hadde skader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde keisersnitt fo to år siden. Fikk et nytt barn for snart 4 mnd siden, og fødte da på vanlig måte. Var nervøs for arret, men det gikk helt flott. Det skal sies at jeg og fødte vanlig for 5 årsiden, så da er det liksom "banet vei", og den siste fødselen gikk ganske fort!

Trodde jeg måtte ha keisersnitt nå og p.g.a at jeg hadde det sist, men det var ihvertfall bare tull:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre tette ks...det er 17mnd mellom de to første som begge var akutte også er det 2,5år mellom nr to og tre...men nå orker itte magen flere..livmora er helt utslitt....men men tre skjønne barn, hva mer kan man ønske???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei..

 

Jeg har 16mnd mellom mine..det første var hastesnitt, det neste planlagt snitt.

Det eneste jeg kan si har plaget meg med dette er bekkenløsning/ryggen. Fysioterapeuten sa at dette antageligvis ble så ille fordi magemusklene ikke hadde rukket å vokse ordentlig sammen siden første KS. Derfor ble "all" vekten hengende på ryggen.

I tillegg så hadde jeg jo en som ikke kunne gå ordentlig før jeg var i 8.mnd.

 

Men litt plager må man jo tåle...gullisene er verdt det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...