Gå til innhold

ang. epudiral


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det sant at man må presse seg ned på sprøyta selv? og hvis de treffer feil kan du bli lam for resten av livet?? hjelp, har nemlig hørt det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he,noen som har prøvd å skremme deg ?

 

Hadde epidural med nr 1,lå da i senga og krummet rygg mens anestesilege satte den. Tror en får bedøvelse først før de setter inn røret som de fører inn "epidural-medisinen" med. Jeg kjente ingenting til at de satte den,var bare helt i himmel etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja..... Tror ikke en kan bli lam av den,legene er så pass flinke i dag(har ikke hørt om noen som er blitt lamme hvertfall). Men de kan bomme og treffe en nerve,det kan nok være litt ubehagelig/vondt,da må de jo prøve å sette den på nytt til de treffer skikkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk epidural med nr 1. Da lå jeg på siden og krummet ryggen- kjente bare litt pirking i ryggen. Det var det beste jeg har kjent- lå å fulgte med riene på en skjerm- deilig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anestilegen setter først lokalbedøvelse før han setter epidural sprøyten så det kjente hvertfall ikke jeg noe til. Har aldri hørt om noen som har blitt lamme, men hvis den settes helt feil kan du få en skikkelig intens hodepine. Men det er ganske sjelden det skjer! jeg kan hvertfall anbefale epidural på det varmeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente INGEN ting til nåla! hørte mye skrekkhistorier på forhånd, men det er bare 'skremselspropaganda' :) de setter lokal bedøvelse først. jeg satt litt foroverbøyd på senga da de satte den, ikke noe problem!

 

eneste som kan være er at den ikke alltid virker. på meg stoppet fødselen opp, og da de startet den med drypp, hadde epiduralen ingen virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet av en som måtte føde sitt døde foster, og ville ha epidural. Og når de satte epiduralen, satte de den fel så hun ble lam å hamnet på Sunnaas. Hun er idag litt oppegående, men har veldige smerter hele tiden. Tenk at både miste barnet sitt og bli lam - hadde ikke kunnet forestille meg noe verre.

 

Jeg vil ikke ha epidural denne gangen heller. Tok sist bare akupunktur og det hjalp meg nok. Hadde en fødsel som varte i 18 timer og var helt grei.

 

Lykke til med fremtidig fødsel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...