Gå til innhold

OTH Urban Jungle eller Easywalker?


-pixie-

Anbefalte innlegg

Datteren min er bare to måneder, men jeg er allerede lei av den vognen vi har som er en Simo duo. Vogna er super å trille, bysse i søvn og sånn, men den er grusomt tung. Så nå vil jeg ha ny:o)

 

Jeg hadde egentlig bestemt meg for Urban Jungle, men har kikket litt på Easywalker også. Men den har jeg bare sett på nettet.

 

Hva ville dere valgt? Jeg skal ha bagen også - kommer bare til å bruke simoen inne som seng når snuppa my bysses litt. Selger den etterhvert tenker jeg.

 

Håper på svar for i morgen drar vi vel til Sverige og handler - hvis jeg ikke skal kjøpe den på nett da... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom jeg har OTH anbefaler jeg selvsagt den, MEN jeg har aldri prøvd easywalker, så den får andre snakke for;o) Synes også OTH er en del penere.......ellers er den veldig lett og god å manøvrere! Tulla sitter og ligger fint i sportsdelen, bagen har vi ikke prøvd!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oth en er helt super vogn, er kjempefornøyd, men har kun brukt den fra guttungen var 10 mnd. Som babyvogn tror jeg at jeg ville vurdert en annen.

Har babybagen (kjøpte brukt, fikk den med), og den er KNØTTLITEN. Min lange gutt hadde aldri fått plass i den lenger enn fire mnd, og nesten ikke plass til pose i den. Og ryggen kan ikke legges helt ned, så ikke optimalt å bruke sportsvogndelen for de minste barna. Sønnen min sover godt i den når vi er på bytur og sånn, men hjemme sover han fremdeles i briovogna si.

 

HAr dessuten sett her inne før at mange klager på at babyen rister som bare det i bagen. Vognen har lite fjøringer, og i sportsvogndelen er ikke det noe problem. DA fungerer sittedelen som en hengekøye og er veldig behagelig for barnet, Men i bagen rister det visst som bare det så lenge det ikke er flatt underlag. Så en som måtte kjøpe ny vogn pga det i vinter.

 

Easywalker tror jeg fungere omtrent på samme måte (lite fjæring, sittedel som hengekøye) så den er kanskje ikke mye bedre...Men har ingen erfaring med den.

 

Som by/shoppingvogn går det nok ok med babybagen, men om du kjøper en av disse vognene ville jeg ha beholdt simoen i noen mnd til.

 

Kunne ikke tenkt meg quinnyvognene nå(måtte iallefall bli buzz`en), freestyle comforten er for tung og klumpete synes jeg og speedi har for kort rygg. Men som babyvogn tror jeg kanskje at disse vognene er bedre.Og uansett mye lettere og greiere å trille enn simoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også OTH (hehe var jeg som måtte kjøpe ny vogn i vinter pga ristingen)

Som hun over her har skrevet har easy walker og OTH de samme ulempene som babyvogn. Men skal du velge så vil jeg også anbefale OTH. Easy walker kan lett tippe, mens OTH er en veldig stødig trehjuling- den har bred avstand mellom bakhjulene. Jeg vil nok anbefale deg en tur til butikken og prøvetrille begge to, og ta med barnet ditt.

Men jeg ville nok ha valgt en vogn hvor du kan ha øyekontakt med barnet+ full liggestilling når hun er såpass liten.

 

Lykke til og nattinatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøper jeg OTH og beholder simoen litt til. Kan jo bruke oth-en til byturer og Simoen til søndagsturer kanskje... Da er jo sambo hjemme og kan bære vognen ned - vi bor i 2 etg og må ha vognen opp.

 

Gleder meg til ny vogn:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig lurt ut! Lykke til med ny vogn!!! Må bare nevne at jeg nettopp ble gjort oppmerksom på at det har vært problemer med håndtakene på oth 06-modellen også. Det har skjedd noen ganger i sverige at håndtaket har knekt rett av under der hvor du regulerer håndtaket. Så du som skal opp og ned trepper: Hold under knappene på håndtaket, i selve metallet på vognen. Så tar du iallefall ingen sjanser. Egentlig er det sikrere å gjøre det på denne måten uansett. Har litt bedre kontroll over vognen.

Kommer til å beholde min siden jeg er så fornøyd med den, men kommer til å være veldig obs på å ikke belaste håndtaket. Husk å gi beskjed til andre som eventuelt skal ut og trille!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kun erfaring med Easywalker, og den er suveren !!! Vi bruker den til reise og turvogn. Mistralen er stort sett sovevogn hjemme på dagtid.

Men jeg ville ikke brukt Easywalkeren før barnet er 8-9 mnd gammel. Den har ikke full liggestilling, og begrenset med fjæring (deilig å slippe en så duvete vogn som Simo kombi vognene...)

Bagen er veldig liten, men jeg har ikke prøvd den i praksis, så jeg kan ikke uttale meg om hvor lenge den kan brukes. Du kan jo spørre Lurifaksmammaen på Skravlesiden, hun bruker den til babyjenta si.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Easywalker og det er bare den beste vognen jeg har hatt. Men vi tok den først i bruk etter at jenta var fylt et år. Vi har bare brukt den som sportsvogn! Kan virkelig anbefales på det sterkeste. Veier under 7 kg og er meget liten sammenlagt. Fåes også med shoppinghjul og transportbag som gjør den meget hendig å ta med seg. Er vist også litt bedre i terreng enn OTH har de som har hatt begge vognene sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen! Da ble det OTH, har vært og shoppa i dag:o) Den er superfin, svart bag og rød sportsvogn ble det:o)

 

Jeg tenkte veldig på Easywalker, i og med at den en endel billigere. Men det er så få som har erfaring med den til små babiser, derfor ble det OTH denne gang.

 

Snuppa sovnet straks hun ble lagt i den, så det blir sikkert veldig bra!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

hmmmm, er selv usikker på hvilken vi skal velge av disse to vognene....Hva måtte du betale i Sverige? Og hva ville evt en Easywalker koste der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OTH-vognen med baby-bag kom på ca. 6000,- norske da jeg kjøpte den i sverige. Jeg fant en Easywalker til ca. 4000,- hvis man bestilte den fra Nederland. Der hadde de også OTH til ca. 5000,- Man måtte betale ca. 450,- i frakt. Jeg er usikker på hvordan det blir med toll, men det vet sikkert noen andre her.

 

http://www.babyjungle.nl/english-3wheels.htm

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...