Gå til innhold

Vaksinere mot hjernehinnebetennelse?


tvillingen

Anbefalte innlegg

Barn født før 1.1.06 får ikke vaksine mot hjernehinnebetennelse, men det skal bli innført fra 2006, det anbefales likevel å ta denne vaksinen, men denne må betales selv og settes på helsestasjonen.

 

Skal visstnok være dyr, noen som kjenner til pris?

Skal du vaksinere ditt barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!! Skal vaksinere mi tulle på 5mnd. Har akkurat fått tak i første dose. Det koster 576 kr pr dose og hun må ha 3 doser innen hun er ca 1 år. Ganske dyrt men jeg syntes hun skal ha det. Den beskytter visst nok mot endel ørebetennelser også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla vår på 6 mnd skal få 1. dose på tirsdag - fastlegen vår anbefalte den på det sterkeste, mente generelt at de som ikke vaksinerte barna sine ikke ante hva de drev med... Koster kr. 576,50 pr. dose, vi må ta totalt 3 doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.. jenta vår er 10 mnd.. og i slutten av denne mnd skal vi ha vaksine nr. 2.... hun skal bare ha 2 det første året og 1 dose mellom første og andre år..... :)

men fastlegen vår fikk ei lita for ca 6 mnd.. og di hadde valgt at hun ikke skulle vaksineres. jeg spurte hvorfor, og han svarte at det var ca 5stk i norge som fikk det i året, og da ville han heller ta den risken, og heller ta problemt om det kom.... rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok første dose på onsdag - gutten min er snart 5 1/2 mnd. Skal ta tre doser til sammen. Får dose nr. 2 om ca. 6 uker. Det er dyrt - men jeg synes det er verd det. Kjente en som døde av hjernehinnebetennelse og selv om jeg vet at denne vaksinen ikke gir beskyttelse mot alle varianter så synes jeg allikvel det er viktig å ta den. Men det er min mening da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prisen varierer fra sted til sted. I Os kommune er det gratis, her i Oslo koster den 700,- pr stk. Synes det er helt utrolig at vår kjære regjering vil stå for dette. At en liten gruppe barn ikke kan få denne vaksinen provoserer meg skikkelig. Hvorvidt et barn skal vaksineres eller ei bør ikke være avhengig av pris. Må ærlig innrømme at 2100,- svir litt i lommeboken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det er forskjell på pris!! Jeg har kjøpt og satt første dose, og det kostet nærmere 600kr, (husker ikke nøyaktig...) og de skal ha 3 doser...Rart at noen må betale 700 for akkurat samme vaksine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt første dose. Kostet 570 kr på apoteket i Oslo, så setter de den gratis hos fastlegen. Så skal hun ha neste dose med minumum 1 mnd mellomrom, maksimum 2 mndr mellomrom. Og siste dose i andre leveår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...