Gå til innhold

er litt deprimert over at jeg ikke kan amme lenger


Gjest

Anbefalte innlegg

, har ikke ammet på mange måneder (5 mnd) men ser jo overalt hvor "enkelt" det er å bare slenge frem puppen til enhvert tid å gi mat istedenfor å lete desperat etter steder der man kan varme opp flaska... Jentungen er 7 mnd og jeg har faktisk bittebittelittegranne melk i brystene enda, men absolutt ikke nok til å gjøre ett barn tilfreds.

 

Hele spebarnstida er liksom "over" og jeg hadde gledet meg sååååå mye til å kunne kose meg med barnet :/ Av og til er jeg så trist at tårene bare renner.. Har liksom ikke lyst til å snakke om dette med den nye helsesøstra (jeg har flytta)...

 

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget men greit å få meninger av andre som kanskje har samme problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, skjønner at du er lei deg *trøsteklem fra meg*

 

Kan du ikke amme henne littegranne bare for kosen sin del da? ..siden du har litt melk mener jeg? F.eks om kvelden før legging eller noe, i tillegg til det du gir henne av annen føde.

 

Jeg vet jo ikke historien din om hvorfor du ikke ammer, om det er fordi hun ikke vil ha puppen -da går det jo ikke, men hvis hun vil suge så kan du jo la henne "kosesuge" litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har måttet gi henne Nutramigen pga mistanke om kumelk allergi. strevde i 1 uke (var 9 dager på barsel pga gulsott og puppenekt.. hun var også prematur). og til slutt var jeg så fysisk/psykisk sliten at jeg ikke klarte å tenke klart lenger. Sluttet å amme fordi jeg ikke fikk ammefred (bodde hos min (#/¤#/¤/#&Y¤/#¤ mor) frem til jentungen var 2 1/2 mnd, deretter bar det på krisesenter frem til hun var 4 mnd..

 

Jeg hadde brystpumpe men finner den ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: prøvde tilsammen 1 1/2 mnd med ammingen men som skrevet over så gav jeg opp pga at jeg ikke fikk ammefred + stress..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeviktig med fred og ro rundt ammingen hvis man allerede sliter, det har jeg erfart selv. Alt går i stå hos meg hvis jeg er veldig sliten/trøtt/stresset. Hørtes ikke ut som du hadde så gode omstendigheter for å få det til, nei. Det kan jo være hun tåler litt mm nå som hun er så gammel at tarmsystemet er mer i orden? Hvis du har veldig lyst, så kan du jo prøve littegranne for å se om det går bra. Sikkert lurt å ikke gjøre det om kvelden, i tilfelle hun reagerer, så du slipper at hun får ubehag om natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt den tanken. men tror ikke jeg får mere enn ett par dråper om ganga, hehe. og tviler veldig på at hun kommer til å ta til seg brystet nå.. Men men, håper det blir bedre med neste. Var liksom mitt største ønske det å amme barnet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du gir henne de få dråpene du har, så lager brystet mer til neste gang. Fortsatt mulighet for at hun vil ha brystet, de elsker jo å suge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert, men sånn jeg har forstått det så er det sånn at hvis du fortsatt har litt melk, så produseres det jo fortsatt melk i brystene dine og da er det ikke noe i veien for at det kan produseres MER ..selv om baby er 7 mnd :) Tilbud og etterspørsel; hvis hun suger så forteller det brystet at "her trenger vi å produsere mer", også gjør den som oftest det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jammen hatt det tøft, ikke rart at det har vært vanskelig for deg! Helsesøster forstår nok mer enn du aner, har også taushetsplikt.

 

Men, om melken:

1) Du kan forsøke å gi mme på hjelpebryst, en sonde som teipes på puppen. Les om det hos ammehjelpen.no, under A-Å. Bestemødre har fått melk til barnebarna sine på denne måten, etter 20 år uten amming!

2) Ang ut på tur med flaska. Har du forsøkt å ha varmt vann på termos med deg, og utmålt pulver i flaska?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...