Gå til innhold

Kan vi trene situps???


augustnurk

Anbefalte innlegg

Hei!

Har så lyst å trene selv om jeg er gravid, og har et pilatesprogram som er veldig fokusert rundt mageparti, mye sit-ups lignende øvelser.

 

Er dette skadelig for barnet?

Forstår at jeg ikke kan gjøre det når jeg er høygravid, men nå er det jo nesten ingen mage.....

 

Evt når må jeg slutte med sit-ups?

 

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter litt for dette lurer jeg på også! Har også en pilates dvd som jeg kunne tenkt meg å brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest noe sted at en kan trene magen frem til 3 mnd av graviditeten. Men magemusklene går jo gjennom store forandringer så om en trener de for hardt til feil tid kan en visst ödelegge de...Så jeg har tenkt å droppe magemusklene så lenge jeg er gravid. Jeg kan trene magen resten av livet...vil ikke risikere noe. Jeg trives nemlig med å ha en ganske trenet mage, og den vil jeg ikke miste:-) Fikk den raskt tilbake når jeg begynte å trene 2 mnd etter forrige födsel, så jeg kommer til å gjöre det igjen.

Men som sagt, om du vil så kan du trene frem til 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør slutte når du er 4mnd, da kan du skade muskelen. Den er da så strukket at den kan bli slakk og du får hengemage. All annet trening kan du gjøre. Jeg trente pilates selv, men har sluttet nå pga så stor mage, er 8 uker. Du kanjo fortsette med de øvelsene som ikke går på den rette bukmuskelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...