Gå til innhold

Hodet ikke festet i uke 39. For smalt bekken?


jente0904

Anbefalte innlegg

En drøy uke igjen til termin nå, men det er absolutt ingen tegn til at noe er på gang. Kynnerne som jeg hadde forrige uke er nesten borte, og da jeg var på kontroll hos legen i går hadde hodet ennå ikke festet seg... Trodde at det var vanlig at det festet seg minst 2-3 uker før termin for førstegangsfødende.. Er redd jeg kommer til å gå mye over termin. Leste forresten et sted på nettet at hvis hodet ikke var festet mot termin hos førstegangsfødende, så kunne det tyde på at man har for smalt bekken. Noen som hørt om dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe å bry seg om!

Forrige gang (1.gangs for meg altså) så festet aldri hodet seg før jeg kom i fødsel.

Og ut kom ei "stor" jente på nesten 4 kg og forsåvidt nokså stort hode.

Hørte ikke noe om smalt bekken nei.

Både jeg og jm trodde jeg skulle gå over forrige gang, men jenta kom noen dager før tida for det hu, så alt kan skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet på nr 1 festet seg ikke hos meg heller før jeg gikk i fødsel. Jeg var selvsagt bekymret på forhånd, og håpet på hver kontroll at jeg skulle få beskjed om at det var festet... Men det festet seg altså ikke før jeg gikk i fødsel. Jeg fødte 4 dager etter fødsel, og alt gikk bra, så ikke bekymre deg du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenet ditt KAN være for lite. Man sannsynligheten for at du har stort bekken, og god plass der nede er mye større! Hos meg så festet aldri Johanna seg heller, til tross for at jeg var førstegangsfødende. Jeg spurte om dette med for trangt bekken, men de sa om det skulle være dette, så ser de underveis i fødselen at ungen ikke kommer skikkelig ned i bekkenet, og da blir det i tilfelle keisersnitt. Men for min del var det ikke noe problem. Jenta mi kom greit ut, og til tross for at hun var 3922 gram, og hadde en hodeomkrets på 36 cm, så trengte jeg ikke å sy så mye som et eneste sting. Så verken bekkene eller noe var for trangt.. :)

 

Ta det med ro! Tenk heller at du sikkert er som "skapt til å føde"!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...