Gå til innhold

ser det er litt diskusjoner om alkohol i prøveperioden her.. noen som vet om det stemmer at alkohol øker faren for sa, og for at...


Gjest

Anbefalte innlegg

egget ikke skal feste seg??

 

har hørt at viss man drikker alkohol mens man prøver er det mindre sjngs for at egget fester seg, og det er også større sjangs for at det befruktede egget ender opp som en SA...

 

noen som vet om dette stemmer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et egg som "bare" er befrukta, dvs. som ikke har festa seg, kan ikke regnes som en SA... Det er forsket lite på dette, ikke minst i Norge hvor det ikke er lov å forske på befrukta egg, men på Kvinneklinikken på Rikshospitalet er det en kvinnelig lege som har skrevet en del om dette og hun sier at så eange man ikke vet noe sikkert av konsekvensene av alkohol i prøvefasen og tidlig svangerskap bør man holde seg unna alkohol.

 

Men maaaaaaange bli jo gravide selv om de drikker, så det blir vel opp til hver enkelt det her.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stakkars lille tulle var med på TO fester før jeg visste om henne! Og jeg som ikke pleier å feste noe særlig!!! Det gikk fint det, og det er vel sånn at når man prøver leeeeenge tenker man ikke så nøye over om man drikker innimellom eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si det sånn jenter, at hvis det er meningen at man skal bli gravid så blir man også fint gravid selv om man tar seg en fest! Jeg har en datter som var med på en fest før jeg fant ut at jeg var gravid, hun er vellskapt hun.. Så jeg sier bare kos dere, å leve livet mens dere venter, det er lenge nok å vente de 9 mnd! Jeg er også en som røyker, men den dagen jeg blir gravid er det slutt, og det var det sist også, det er ikke noe problem for meg! Så nyt livet, vi lever bare en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tenkt på at det behøver ikke skade barnet direkte at man drikker: Kanskje har det ikke festet seg ennå... Begynt å ta næring fra moren etc.

 

MEN - hva med miljøet? Kanskje det at man drikker påvirker livmoren negativt? Kanskje hormon nivået i kroppen blir forstyrret? Disse tingene kan føre til økt sjangse for SA.

 

Holder meg til alkohol mellom tr og el... De få gangene jeg drikker da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg drikker en skjelden gang, og da jeg og sambo bestemte oss for og prøve så fikk jeg ikke drikke hos han, kun smake litt av hans pils, han er redd for at skulle jeg være/bli gravid så skal ingen ting få ødelegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, sånn er faktisk samboeren min også... ingen drikking når vi prøver sier han!!! de er søte å da, tydelig at de virkelig vil dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det, men i det siste har jeg plutselig fått tanker om at dette er noe han bare er med på siden han vet at jeg har ønsket meg barn lenge og at han har sagt at vi må bare få orden på ditt og datt først og så har ingenting skjedd, er litt engstelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...