Gå til innhold

Hjelp, hun har fått så mye "utslett" i ansiktet!


Kakebakesøte

Anbefalte innlegg

Det er veldig mye, hele ansiktet er dekket. Det er muligens hormoner som gjør det for det er nupper og noen er det gult inni. Har hatt det en stund nå. Antok at det var sånn melkeutslett eller hormoner som var årsaken og det bekreftet HS etter å ha sett på henne. Men nå har det altså blomstret opp noe kraftig! Det ser ikke bra ut i det hele tatt!

Jeg begynte med Minipillen for 3 dager siden, kan dette ha noe å si??

Fullammer ikke, hun gidder ikke jobbe for føden gitt. Gir derfor mme og det kan variere mellom 60 til 130 ml hun tar i tillegg til puppen. Hun får altså mest av mme antar jeg (gjelder hvert måltid foruten at jeg kun ammer (èn gang) natten pluss til "frokost", men frokosten får hun i tillegg pumpet melk på flaske, kanskje rundt 40-60 ml).

 

Stakkars jenta mi, hun ser ikke frisk ut nå. Blir litt bekymret for henne,

men hun virker frisk og fin da, smiler og ser fornøyd ut. Men likevel, bekymringene sniker seg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte skrive at hun er 7 uker på tirsdag (om det har noe å si). Legen anbefalte forsåvidt minipillen på seksukers kontrollen. Og hun nevnte ingenting om bivirkninger på babyen og jeg glemte selvsagt spørre!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor gammel jenta de er men vi gikk igjennom akkurat det samme når jenta vår var ca 1 mnd. Da hadde hun helt xtremt utbrudd av hormonutslett. Hele ansiktet var dekket, halsen og deler av ryggen. Det var rød nupper, og noen var gule i midten. Jeg kunne ikke tro at dette var hormonutslett da det var så kraftig. Men det var bare hormonutslett og det forsvant etter ca 2 uker. Var alt annet en pent å se på men det hjalp å smøre på A-crem i vårt tilfelle.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 6 uker, snart 7. Takk for svar, det roer meg litt :) Det ser grusomt ut ja, og hvertfall etter at hun har spist - da er det ekstremt rødt. Huff a meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på akkurat samme måte, min er 5 uker snart og har hatt det en uke nå. Blusser opp hver gang jeg ammer... Han ser virkelig ikke pen ut min heller.

Hadde også på brystet, men der har de gått bort nå. Helsesøster sa til meg også at det er hormonutslett..

Får vel prøve med litt A-creme, for å se om det hjelper.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Datteren vår hadde også utslett (ikke så mye..). Hun hadde også tendensen til litt atopisk eksem. Jeg fikk anbefalt av hs og kjøpe kremen A-Derma. Jeg kjøpte da en pakke på apoteket og fikk da med en liten tube av A-Derma ansiktskrem.. Jeg brukte da den på ansiktet til frøkna og etter 2 dager forsvant prikkene..

Jeg vil derfor anbefale deg å prøve den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...