Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre?! samme som parforhold


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Typen min har fortalt meg i dag at han har tapt 90.000 kr på poker på nett, han har lånt de av en kompis. Hvordan skal jeg reagere på dette? Vi har ei lita på 11 mnd han har insett at han er spille gal og vil til behandlig. Nå har han og faren tatt opp lån for å betale det ned. MEn det kommer selvfølgelig til å påvirke hu lille og meg også! Hvodan skal jeg reagere og hva skal jeg gjøre???

Er litt desperat nå altså!

HVa hadde dere gjort?

Trenger svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde krevd at han går til behandling og at han heretter setter lønna si inn på din konto. Skjer dette igjen så hadde jeg dratt min vei. Hadde latt han forstå det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

tror jeg ville bedt typen ta seg en helg / kveldsjobb og la lønna derfra kun gå til å betale ned gjelda! Ikke riktig at dette skal gå ut over deg og babyen synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis du er villig til å gi ham en sjanse til, ville jeg godtatt at han nå skal få behandling (forutsett at dette blir noe av og ikke bare blir snakk). Jeg synes dere andre som svarer her er litt krasse, jeg. Jeg synes absolutt dette er verd å ta veldig alvorlig, men å kaste ham ut, hvis de fleste andre ting med ham er bra, vil jo påvirke den lille, mye mer enn disse pengene vil. Hvis han er en bra fyr og han og dere sammen klarer å rydde denne avhengigheten av veien, så synes jeg det er verd å satse videre! Men hvis det ikke bare er denne avhengigheten, men mange ting som viser at han ikke prioriterer deg og vesla, så er det naturligvis en annen sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Skjønner godt at du er fortvila, men dette er heldigvis noe som man kan jobbe seg gjennom. Det er veldig viktig at mannen din har innsett at haa er spilleavhengig og søker hjelp for dette. Da er dere et viktig steg i riktig retning allerede! Det er også viktig at du setter deg inn i dette sånn at dere kan forstå hverandre og ha en åpen dialog videre. Jeg hadde nok reagert med vantro og sinne, men også med sårhet fordi han hadde holdt noe skjult for meg. Men hadde aldri kastet han ut, jeg elsker jo mannen min utrolig høyt!! Etterhvert hadde jeg nok roet meg ned og tenkt løsninger og muligheter videre. Klart det er sure penger, men det er bare penger og ingenting dødelig. Han har jo gjort noe som vil få konsekvenser for økonomien fremover, men så lenge du elsker han og vil dele resten av livet med han, er det viktig å prøve å se fremover og tenke løsninger fremfor å bære nag og være bitter. Ettersom han skal til behandling for spillegalskap, må du nesten tenke at dette ikke vil skje igjen. Men jeg hadde gjort det klart at tilliten til han hadde fått seg en skikkelig knekk, og jeg hadde krevd full åpenhet og at han viste tydelig at han var villig til å forandre seg. Jeg synes også det er viktig at han virkelig innser at det han har gjort er utrolig dumt for deg og den lille, og at det overhodet ikke kan skje igjen.

 

Må jo si at jeg synes det er rart at kompisen låner bort så mye penger uten tanke for at han bare gjør vondt verre. De fleste skjønner vel at noe er galt når så mye spilles bort. Men det er jo en annen sak.

 

Lykke til fremover ihvertfall!! Vet ikke om du ble noe klokere, men hvis du virkelig elsker han er det viktig at du støtter han og ser på det han har gjort som en slags sykdomstilstand. Han føler seg nok ikke så høy i hatten og man trenger alltid mest kjærlighet når man egentlig fortjener det minst. Men i tillegg til å støtte han og vise at du elsker han, er det også viktig at du stiller krav til han. Igjen lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...