Gå til innhold

HJELP MEG!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere fått prøvesvar på blodprøver dere har tatt da dere ble gravid. Fikk dem sendt, der sto det negativ på hiv,chlamydia, syfilis. Men positiv på hcg og rube. Spørsmål: HVA ER RUBE???

 

Takk dere som svarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hcg er jo d stoffet som er i urinen når man er gravid..så d er helt normalt at det står positivt på det da..

rube/ rubella er også helt normalt at det blir positivt..tror d var noe slags antistoff eller noe sånt..men d er helt normalt, så du kan slappe helt av..jeg ble litt bekymret jeg også når det sto postitivt på rubella, men jeg spurte jordmor om dette og hun sa d var helt normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia e du der ennå? Hos meg står det noe som :

 

Rubella virus-IgG-antistoff --POSITIV

Tyder på tidl. gjennomg. infeksjon eller vaksinasjon.

 

 

Står det liknende hos deg?

 

 

 

Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubella. Eller røde hunder,dvs at du ikke har antistoffer mot det. Du kan jo spørre om du kan vaksineres nå,eller om du må vente til etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står: RUBE G -POSITIV. Takk for svar, da kan jeg ta det med ro til mandag. Ble bare så utrolig "nyskjerrig"/urolig på hva det var...

 

Godt å kan skrive inn og få svar av dere, og deres erfaringer... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått noe tilbake mld. på prøvene jeg tok jeg :/

Er ca 4 uker siden jeg var til kontroll. Jeg har fått brev fra legen om innkalling til ny kontroll, og det sto ingenting om prøvene i brevet.

Noe jeg syns det burde stått... er 1 mnd til neste time og syns det er lenge å gå å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk samme svar på prøvene og sjekket med JM og lege. Det betyr at du har blitt vaksinert mot røde hunder tidligere. Det er ingenting å bekymre seg for, dette er bare bra!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kontakter deg med en gang hvis noe er galt. Det fikk iallefall jeg beskjed om. Blodprøvene jeg tok ble sendt til en lab og det tok veldig lang tid før legen fikk tilsendt svaret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er POSITIVT at rubella/røde hunder var POSITIV!!!

Da er du ikke utsatt for å få dette i svangerskapet, noe som jo kan være en farlig sykdom å få i et svangerskap...

 

Så, ta det helt med ro:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...