Gå til innhold

Hvor mange dl. kaffe drikker dere om dagen?


Mamma mai-07 *på overtid*

Anbefalte innlegg

Hei;

litt nysgjerrig på hvor stort kaffeinntaket er blant oss.Gjerne i desiliter(dl.) da krus,kopper o.l er litt mer ubestemmelig i mengde.

 

Jeg drikker ca.3-4 dl.om dagen,men drikker mer når jeg har fått TR og håpet er ute for den pp'n.Må jo kose seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sant??Jeg må ha kaffe hver dag,men har dempet meg litt på inntak etter at vi har begynt som babymakere..he-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke kaffe....men kan fortelle at jeg nylig leste at Kaffe,kakao,te,coca-cola og sjokolade minker sjangsene for å bli gravid og de bør spesiellt kuttes ut når man er gravid.

 

De øker også SA faren betraktelig.

 

Jeg er selv sjokoman og glad i tab ekstra....må vell begynne å bli kvitt det behovet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada,jeg vet om det.Men man må slappe av og leve nogenlunde som tidligere,ellers så tror jeg at prøvetiden lett kan bli preget av uforholdsmessig mye stress:)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

helt enig,man kan jo ikke bli helt fanatisk og kutte ut alt mulig.

 

Skal mye til før at jeg kutter ut min sjokolade kos:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååhh.. det blir nok opp i minst 4 dl per dag.. gosh.. fælt at jeg er en av værstingene her :-(

Hjelper ikke at jeg er glad i sjokolade også da...

 

Men, trøster meg med at foreldregenerasjonen vår ikke visste om dette i hele tatt. Mamma drakk feks masse kaffe og har alltid vært glad i sjokolade ;-) Hele svangerskapet også...

 

Men - det er grunn til å skjerpe seg nå når vi vet!! Jeg skal prøve å gå ned i 2-3 dl jeg og! Seriøst altså. 0 hadde vært best, men det klarer jeg ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drikker en til to kopper pr dag... har el no og drikker kaffi... lurer på om kansje jeg ikke burde...? Men kaffiomaner blir jo gravide de også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

drikker en del kaffi. Er på nedtrapping nå og drikker bare 2 kopper for dagen. (4 dl?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker 2-3 krus om dagen.er vel 2 dl i hver eller noe..? men det går litt opp pg ned. men jeg må iallefall ha morgenkoppen og av og til en etter middag koppen:)

men når jeg en vakker dag blir gravid, kommer jeg til å kutte ut kaffen helt, tror jeg og det blir absolutt ikke noe problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...