Gå til innhold

hvor lang tid?????


Vestlending med to, snart tre?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en Sa for nesten 4 uker siden (uten utskrapning). Jeg føler meg klar til å gå i gang på nytt, men lurer litt på om jeg egentlig er det psykisk altså. Hvordan vet man når man er klar.

 

Hvor lang tid tok det før dere ble gravid igjen etter SA/MA? Stemmer det at det ofte går litt raskere når man har hatt MA/SA.

Jeg har også hørt at det ikke er noen fysiske grunner til å vente. Håper at hvert fall det stemmer slik at vi opplever en SA igjen....

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

hei..man føler vell selv på kroppen når man er rede til å bagynne å prøve igje.. men råd fra leg.og erfaring så vill jeg ha venta 1-2 måneder..Jeg hadde sa i november, vart gravid igjenn i jula og mista igjenn i januar..Ja lett å bli gravid igjenn etter sa og ma.... Er nå selv på vent...Det er tungt å miste..å 2 på rappen, du får en fysisk knekk..Hadde jeg vert dei så vent litt til.....men det er du selv så må avgjøre dette..Lykke til å håper at det ordner sei for dei ...krysser fingrer

Lenke til kommentar

Tok 2 pp før vi ble gravid igjen etter min MA, prøvde bare 1 pp da pga terminberegning. Lykke til og kos dere masse i senga (eller der det skulle passe)

Lenke til kommentar

Hei. Det er gått noen dager siden du skrev inn her. Jeg lurer litt på hvordan det går med deg nå? Jeg er i samme situasjon og går rundt og er fryktelig usikker. Hadde MA i uke 13 med utskraping den 6.mars. Har lyst til å prøve til igjen så fort som mulig. Jeg føler meg klar, men...

Lenke til kommentar

Innom her hver dag, for å lese eventuelle nye innlegg, det er god terapi tror jeg. Når folk begynner å bli lei av å høre om SA/MA og alt du tenker om det er det godt å få skrive ut litt av det man tenker.

 

I dag har jeg fått TR tilbake det har nå gått 4 uker og 5 dager siden SA. På en måte litt greit å vita at kroppen faktisk har greidd å ordne opp selv. Var faktisk glad for at TR kom, men håper virkelig jeg blir gravid veldig snart.

 

Konklusjonen på all min tenking er at viss kroppen ikke er klar for det så vil den heller ikke bli gravid, vet ikke om dette stemmer, men kanskje. Er litt vanskelig å vite for man hører jo alle veier at man skal vente til etter første mensen, gynekologen jeg snakket med sa faktisk at det ikke var så veldig nøye. Jeg valgte å tro mest på han og når jeg ikke da ble gravid så var nok ikke kroppen helt klar.

 

I kveld skal jeg KOSE MEG med et glas vin eller 2 med god samvittighet, og jeg må prøvd å brukt de neste 2 ukene på å male vegger og tak slik at det er gjort i tilfelle jeg blir gravid igjen. Ha en god helg.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...