Gå til innhold

Strekkmerker!!


♥Cherrypie♥

Anbefalte innlegg

Er min store skrekk!

Det er en ting jeg IKKE vil ha!

Har fått tips om å smøre meg inn med babyolje morgen å kveld..

Legen min sa til meg igår at jeg ikke skal smøre meg inn med olje for det hadde ikke noe for seg.. huden blir bare myk men gjorde ikkenoe for å forhindre strekkmerkene!

 

Så ba han meg kjøpe en krem fra Biotherm, motvirker strekkmerker under graviditeten!(kr600)

Ha sa alle pasientene han hadde som hadde vært gravide å brukt den hadde unngått strekkmerker å huden på magen dems var veldig fin!

Selvfølgelig er jo dette individuelt.. noen har mer elastisitet i huden enn andre..

 

Men jeg lurer på hva dere mener om dette? noen aom har erfaring med sånn type krem eller noe annet?

 

jeg tror denne kremen kan gjøre at huden lar seg strekke lengere UTEN at den sprikker å det blir linjer i huden.. vil iallefall kjøpe den,skader ikke prøve!

 

:-)klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi,den hørtes god ut..Skader ikke å prøve..

Har en kollega som brukte spenol..hun har fått 3 barn og ikke et eneste strekkmerke..

 

Klem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vier ikke strekkmerker en tanke! Jeg venter mitt 3. barn og var superhysterisk på strekkmerker første gang. - og fulgte alle råd for å unngå strekkmerker. Siste ukene før fødselen kom det likevel merker...og jeg var superdeppa... Men disse merkene vises ikke i dag! - det er 6 år siden forrige fødsel og tror ikke jeg fikk flere merker da.. men de har i hvertfall bleknet og trukket seg veldig godt sammen på disse årene. Så det er håp, jenter! - tiden med flat, strekkmerkefri mage trenger ikke være forbi ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet..det er verdt å prøve å unngå det så godt man kan! er ikke så pent akurat!

er så mye som skjer med kroppen når man skal ha barn, er ikke vant med forandringer på den måten.. dette er jo min første oxo..

tror det kan ha en effekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Jeg er med i denne klubben jeg også, til tross for at jeg er jordmorstudent...Alltid godt å ha andre gravide å prate med! :)

 

Jeg kan dessverre avkrefte at èn krem er bedre enn en annen krem mot strekkmerker. Det med strekkmerker er svært individuelt betinget. Det kommer an på hvor mye en vokser på en gang (vi vokser i rykk og napp over magen, og vokser vi MYE på en gang så strekkes huden fort, ergo kan strekkmerker oppstå), hvor elastisk huden er samt hormoner spiller inn...Hormoner kan ingen krem hjelpe mot dessverre.

 

Så det beste rådet er å smøre godt med en krem som du føler fungerer, samt være klar over at disse merkene blekner MYE over tid. Det er på en måte en "tatovering" fra tiden med barnet i magen, og jeg synes det er litt søtt når vi får strekkmerker...En liten "reminder" på tiden som gravid.

 

 

600 kr for en krem mot strekkmerker var utrolig dyrt, og det er rart at en lege anbefaler den, siden det er minimalt med forskning på at den hjelper...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ikke et eneste strekkmerke, og jeg har et barn. brukte ingenting for å forhindre det, så dyre kremer tror jeg er unødvendigt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...