Gå til innhold

Barnehagestart!


Mamma til 3 <3

Anbefalte innlegg

Snuppa skal begynne i barnehage om 4 mnd. Men vil gjerne ha en peilepinne på hva som jeg bør ha med/i barnehagen.

 

Trenger man å sende med dem lunsj når dem får mat i barnehagen? Man betaler vel matpenger for at dem skal få mat i barnehagen?

Jeg er helt grønn på detta:O) LOL

 

Er det lurt å kjøpe en ekstra dress som hu kan ha i barnehagen,sånn at vi slipper å drasse den frem og tilbake hver dag?

Er det lurt å ha regn dress med også? Hu begynner i august,å det er jo på den tiden det begynner å regne en del. Ikke noen vits å ha på henne en tjukk dress da.

 

Ang kles skift så er det vel lurt å ha 2 skift ligganes i barnehagen?

 

Hvis det er flere ting dere har lyst til å slenge med,så blir det godt mottat:O)

 

Tuusen takk hvis noen gidder å svare meg!

Hu blir forresten 2 år i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Bor ikke du i nærheten av Kongsberg???

Kan jeg spørre hvilken barnehage du har fått plass i???

 

Her er det jeg veit da.... men det er sikkert litt forskjell på barenhagene..

 

Vi betaler kostpenger, og da får ungene lunsj og frukt/knekkebrød på ettermiddagen. Vi sender med matboks til frokost om de skal spise det i barnehagen. (i barnehagen vår foregår frokosten mellom 8.15 og 9.00)

 

Jeg har en vogn stående i barnehagen fordi de sover i vogn ute der. Greit å slippe å ta den frem og tilbake synes jeg.

 

Jeg har stort sett alltid et par (i hvertfall ett) sett med klær liggende som skift i barnehagen. Passer på å bytte litt på det så det passer til årstida da.. De har også regntøy og gummistøvler i barnehagen. Vi bruker ikke dette så mye hjemme,så det henger i barnehagen, også tar vi det med hjem om vi tror vi kommer til å trenge det. Har også med ulltøy/fleecetøy i hele høst/vinter/vår-sesongen. På vinteren har jeg også dress der da.

 

Ellers har vi levert en kopp som de har som vannkopp på badet. Vet noen barnehager har kjøpt inn dette, og merket med det merket ungene har på hylla si og stolen sin.

Også har vi med bleier . Får beskjed når det er tomt, og de trenger påfyll. Har også en stellekrem liggende der i tilfelle såre rumper..

 

Håper det var svar på det du lurte på.. Bare å spørre mer..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage fikk vi en oversikt fra barnehagen over hva vi trengte å ta med av skift, mat osv. Så det får dere også sikkert når det nærmer seg barnehagestart, eller hvis du tar kontakt med barnehagen.

 

Når det gjelder lunsj kommer det vel an på om dere har kommunal eller privat barnehage, og hva som er inkludert og om dere betaler kostpenger eller ikke. I vår barnehage tar vi med niste til første måltid, også får de andre måltid + fruktmåltid. Men det er bare å ringe barnehagen og spørre!

 

Mht ekstra dress er det vel hva dere syns er praktisk.

Regndress/regntøy er et must på høsten. I vår barnehage har vi som regel at det alltid skal ligge 2 fulle skift, dvs 2 strømpebukser, 2 bodyer, 2 bukser og 2 par sokker.

 

Vi har hatt med drikkekopp til vann, og vi har også en smokk (MED SNOR som kan festes på klærne - da blir den ikke borte/tatt feil av!) som ligger i barnehagen. Ellers kan det være greit å ha en sovevogn som står i barnehagen fast hvis dere kjører til og fra.

 

Lykke til med barnehagestarten, det blir sikkert kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2b@rnsmor*: Akkurat nå så bor vi en time unna kongsberg,men planen er å flytte dit inna sommern.Skal bli deilig å komma seg til byen og inn i egen leilighet. Vi har fått plass i gamlegrendsåsen barnehage:O) En kjempe flott barnehage. Var førstevalget vårt så vi er veldig fornøyd med det.

 

Tusen takk for svar begge 2:O)

 

Kjekt å ha dere å spørre til råds når man ikke blir helt klok selv:O)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da har dere fått en fin barnehage!

kjenner flere som jobber der!

 

har veldig bra rykte!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...