Gå til innhold

da har jeg vert på min første legekontroll:D


EyeCandy

Anbefalte innlegg

Legen sa at alt virket bra og at jeg var i god form.Har fått termin den 17.november:D så nå bare gleder jeg meg!!fortalte det til foreldrene våre i går og,de ble ganske glade:) men når skal jeg fortelle det til han som skal bli storebror??Har så lyst til å fortelle han det nå,men er jo bare 8 uker på vei..og siden han er 4 år så kommer jo alle i barnehagen til å få vite det..hehe..når fortalte dere det til de som skulle bli storesøsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg berre lurer på noe angående det du skriver. Jeg har termin 19. november og trudde jeg var i uke seks nå. Hvordan blir terminen regnet ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min sa at de regnet fra en uke før første dag i siste mens..kan det stemme...?tror det var det hun sa hvertfall.. første dag i min siste mens var 8.februar.,så hun sa jeg var 7 fullgåtte uker og to dager inn i uke 8..er litt vanskelig å forklare dette siden jeg ikke er helt sikker selv..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer OG ann på hvor lang syklusen er. to som fikk mensen samme dag men med forskjellige sykluser kan få forskjellige terminer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de tar hensyn til sykluslengde når de gir deg "menstermin". Jeg har iallfall ikke fått spørsmål om hvor lang syklus jeg har, og jeg har 33-34 dager, dvs nesten 1 uke lenger enn "vanlig".

Ser også at jeg får forskjellige terminer på de forskjellige kalkulatorene rundt omkring.

Var på Volvat og tok ul, og legen der ga meg menstermin 27. oktober. Får se hv ajeg får når jeg kommer meg på 1. gangskontroll.

Her inne har jeg iflg kalkulatoren termin 01. november, og andre steder har jeg fått 29. oktober og 03. november...så...til de som spør sier jeg bare i månedsskiftet oktober/november! hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har fått 2 barn tidligere og venter nr. 3. Alle gangene har legen regnet ut terminen fra første dag på siste mens og 40 uker fremover. Dette har stemt gangske bra alle gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyverden.no har en god termin kalkulator hvor du også kan se hva som skjer til de forskjellige datoene. Mere nøyaktig enn den her inne syns jeg. Stemmer ihvertfall bedre med hva jeg fikk vite på UL enn det gjorde med den her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...