Gå til innhold

Abort i sommer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I april traff jeg en kar jeg falt veldig for, ble veldig hett den første uken, så hett at det resulterte i en liten spire. Tusen tanker fløy igjennom hodet mitt, men jeg kom til syvende og sist, etter å ha pratet med familie og venner at jeg ville beholde barnet, uansett om det ble noe mellombarnefaren og meg. Han klikket totalt når jeg fortalte avgjørelsen min, begynte å psyke meg ned med meldinger og brev, snakke med meg ansikt til ansikt ville han ikke, han gikk fullstendig ned i kjelleren. Jeg dro til syden med to venninner,og bestemte meg der og da at jeg ville avbryte svangerskpet, sitte der som alenemor fra første stund var ingen drømmesituasjon, hva når jeg skulle begynne å jobbe igjen, i turnus, hvem skulle være barnevakt kvelder, netter og helger. Jeg fortalte han avgjørelsen når jeg kom hjem og tok kontakt med lege,fikk satt opp tid til abort. Dagene før var jeg helt iskald, men barnefaren ble mer og mer myk, han ville ikke at jeg skulle gjøre det for hans skyld, bla bla bla, men jeg hadde jo ikke tatt denne avgjørelsen for han skyld, absolutt ikke, vi visste jo heller ikke på forhånd om det ble oss. Så avgjørelsen var absolutt rett for meg, selv om han hadde vært med på å påvirke den. Jeg tok abort, han hadde det faktisk mye verre enn meg, jeg ble litt skremt over hvor kald jeg var i forhold til det, jeg har alltid ønsket meg barn, og var 32 år. Men nå sitter jeg her, 13 uker på vei, med samme mann, idiot vil sikkert noen tenke nå, men nå bor vi sammen, og det vi har vært igjennom har styrket forholdet veldig. Han viser ikke så mye interesse for svangerskapet enda, men håper det forandrer seg etter ultralyd.

Føler med dere andre som står i en sånn situasjon, men det er deres kropp, lytt til hva den forteller deg, og ikke gjør noe dere vil angre på fordi,mor, far, venner, barnefaren eller andre sier at abort er det eneste rette, det er det bare du, og kun du som kan ta stilling til

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke at man gidder å skrive inn på dette forumet som abortmotstander. Dette er feil forum for dere. Hva vil dere egentlig?Gjøre valg vanskeligere? I Norge er abort frivillig og gudskjelov for det.

Bare så det er sagt hadde det vært en unge overlever uten for morens liv. Man tar bort et embro noe som kunne ha blitt, kanskje. Det er mange som tar spontanabort. Det er en grunn for at man kan bestemme selv.

Tilslutt vil jeg bare si mange her inne har det vanskelig vi trenger ikke sånne som deg "Anonym" for å gjøre det vanskeligere. Det er de som er gravide sitt valg og ingen andres. Ingen skal få lov til gjøre det vanskeligere det er vanskelig nok som det er.

FINN DEG ET ANNET FORUM

Lenke til kommentar

enig med islelin... glem det liksom har selv tat abort to ganger angrer ikke et sekund!!! Har en nydelg datter og venter en til i oktober nå... sånne som deg har ikke sjangs til å få meg til å føle meg som et dårlig menneske. Jeg er omsorgsfull glad i dyr og mennesker og de to gangene jeg valgte å ta abort følte jeg selv at jeg ikke kunne til by det et barn fortjener.. Ja men da skulle du ikke blitt gravid formaner du sikkert da.. men ting skjer både med og uten prevensjon så hold de kjipe meningen dine for deg selv dette er et forum for jenter som trenger støttt i en vanskelig situasjon

Lenke til kommentar

Ja stakkar deg jente, tenk å være så trangsynt. Må være slitsomt å være så "perfekt" Du må aldri dømme andre når du ikke har noe peiling på hva slags bakgrunn de har for sine avgjørelser. Skjerp deg!!!

Lenke til kommentar

Tror ikke mine egne øyne,hva er du skriver? Nå må du sette deg ned å tenke over uttalelsene dine, du vet like godt som oss at det er tusenvis av barn som har det fælt, som ikke har en mor eller far som klarer å ta vare på de. Hvorfor mener du at man er onde, kalde og kyniske fordi man velger å ikke sette et barn til verden? Det er ikke engang et barn når det blir fjernet, men et embro, som kunne blitt til et barn, som kanskje ikke hadde fått det noe godt, man vet ikke om bakgrunnen eller hvorfor hver enkelt velger å ta abort,og det er mange som virkelig sliter psykisk i lange tider, og da hjelper det ikke med sånne mennesker som deg. Vet du hva,håper virkelig ikke du setter barn til verden, med sånne holdninger kan ikke de barna få en lett oppvekst, man trenger foreldre med et sunt,åpent sinn, ikke foreldre som er så umodne at de hele tiden må rakke ned på andre.

Lenke til kommentar

Nå er det mye usakkeligheter her. Disse sidene er til for å støtte mennesker i en vanskelig situasjon. Ikke kranglinger om og synspunkter. Kan noen forklare meg hvordan man sletter innlegg som absulutt ikke skulle vært på trykk? Nå er jeg dritt lei disse abortmotstanderne nå vil jeg ha dem ut av forumet her.

Lenke til kommentar

Annonse

Tror dette er bare å gi opp, men som det var noen andre som sa her inne, denne debatten er for de som trenger støtte i en vanskelig tid etter et vanskelig valg, ikke sånne som deg som bare er her forå rakke ned på de. Abortmotstandere har ingenting på denne siden å gjøre.

Om du absolutt må spy ut usaklige meninger,må du regne med å få svar på tiltale, det må du tåle. Og en så barnslig å si, siden du sa til meg atte.....håper jeg du er steril og ikke får adoptere engang. Helt utrolig, jeg må bare le.

Lenke til kommentar

Hei Iseline

Helt enig med deg,mente jeg leste noe når jeg gikk inn på dette forumet, hvordan man kan få slettet sånne innlegg. Syntes det er trist med sånne trangsynte mennesker,som kommer inn her å ødelegger for de som trenger å snakke om det de har vært igjennom. Kanskje de heller kan opprette et forum for abortmotstandere, så kan de herje der som de vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...