Gå til innhold

Forelsket(i en annen)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger forstår jeg bare ikke han jeg bor sammen med. Han kom hjem fra jobb i går, sa som det skulle være den naturligste ting i verden, jeg tror jeg forelsket med i dag jeg, hun var så nydelig, og kjempeflink i jobben sin! Hallo! hva forelsket han seg i? jenta, eller det at hun var så flink i jobben sin at han ble så mektig imponert at han ble forlsket?? Ble litt satt ut å saat jeg kanskje ikke burde stole så mye på han om han forelsker seg så lett...forelsker meg i alle jeg sa han da.

Gud hjelpe meg, hvordan skal jeg tolke dette?

Han er kjempe oppmerksom mot meg, forteller meg hele tiden hvor glad han er i meg, hvor deilig han syntes jeg er, og han klarer ikke holde fingrene unna meg, så det skulle ikke være noen grunn for at han skal fly rundt å forelske seg i alle. Skal jeg bare glemme alt sammen, eller ta det opp med han seriøst? er ikke meg å bli sjalu, men ble jammen meg det da.

Anonym

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo?? for en ting å si da! Kunne sagt at han ble skikkelig imponert over jobben hun gjorde, men forelsket?? Høres helt merkelig ut spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant, forsto egentlig ikke helt hva han mente med det, men har ikke lyst til å ta det opp på nytt, vil ikke fremstå som en hysterisk, sjalu gravid kjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde helt klart tatt det opp med han, på en rolig og pen måte.. rett og slett spør hva han mener.. mest for å få ro i sjela sjøl ;)spør rett og slett hva han mener med dt ,,,

hvor lenge har dere vært sammen ? har det skjdd før?

det er bedre å spørre og få svar enn å lure og tvinne hodet sitt. dt er vel mer enn nok hormoner i kroppen fra før om du ikke skal gå og tenke på det her i tilleg?

si det til han sånn da vel.. at hormenene farer med deg og at du lurer...

det er sikkert ikke s¨ille ,, ;=)lykke til ;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som vi har en like hærlig mann... bare at det ville aldri min finne på å si.

 

Min er oppmerksom og kosen og vi har det topp i lag.. så tror aldri han ville kommet å sagt noe sånt. Da hadde jeg fyrt meg max opp...

 

Si til han at han har såret deg og gjort deg usikker... La han forklare seg.

 

tror jeg hadde blitt kjempe lei meg og min hadde sagt noe sånt så sender *trøsteklem*...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han sier at han forelsker seg i "alle", så kan han jo ikke mene forelskelse sånn som de fleste andre folk bruker ordet. Det er jo en helt spesiell tilstand som man ikke akkurat har lyst til at mannen sin (kommende pappa!) skal fly rundt og gjøre til stadighet. Høres ut som han bruker det i betydningen "fikk et godt inntrykk av, likte veldig godt, ble imponert av" eller lignende...

 

Du er ikke gal! Kan du ikke si til ham at selv om han kanskje synes det er teit, så trenger du å vite hva han mente med det han sa. Man blir veldig sårbar som gravid, det tror jeg gjelder de fleste av oss. Jeg synes ikke det er rart at du ble såret og forvirret av en sånn uttalelse, selv om du innerst inne vet at det er deg han vil ha. Kanskje han er vant til at du er litt mer hardhudet enn nå også - fint for ham at du forteller ham hvordan du opplever akkurat sånne ting nå, så han slipper å dumme seg ut en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så herlig å ha dere jenter:)

Tror nok kanskje ikke han mener forelskelse sånn jeg tolker det,ble bare så satt ut, og klarer ikke slutte å tenke på det. Men jeg må nok få en nærmere forklaring skal jeg få ro i sjela. Har snart vært sammen i 1 år, vi har nok fortsatt mye å lære om hverandre

Ønsker dere alleen superduper helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du i grunnen har kommet til samme konklusjon som jeg skal komme med nå, men jeg svarer deg likevel.

 

Menn er anderledes skrudd sammen enn oss. De tenker ikke like mye som oss. Hadde du sagt det samme til han er det ikke sikkert han hadde reagert likedan, nettopp fordi han ikke villle tolket det dithen at du faktisk hadde blitt forelsket i en annen. Vi er flinke til å gå og grunne på sånne ting og tolke helt i hjel hva gutta mente... Det er helt sikkert like uskyldig som når du kommer hjem og sier at du har forelsket deg i et klesplagg!

 

Men vi går nå og tenker og plager oss selv tiltider litt i overkant mye over ting som blir sagt og gjort... Mitt beste råd er å snakke sammen. Si rett ut at du ble litt lei deg når han sa det han sa på den måten... Det er ikke sikkert han vil forstå deg med en gang fordi det ikke var noe feil med å si det sånn i hodet hans... Med tanke på at vi flommer over av hormoner så er vi ekstra sårbare for tiden og det er noe mennene våre kanskje trenger å bli påminnet om.

 

Jeg synes faktisk samboeren din høres fantastisk ut. Det at han kan uttrykke så stor entusiasme for en kollega's arbeid er jo egentlig ganske unikt. Og når han i tillegg ikke klarer å holde seg unna deg, så tror jeg du kan ta det hele med ro!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor lenge har dere vært sammen ? Du bør jo kanskje kjenne han såpass at du "kjenner" han ? At du forstår hvordan han er, og hva han mener med visse ting ? Kanskje du har en følelse selv ? Enig i at det er teit å si, men nå tenkte jeg mer for din skyld, så du ikke uroer deg, lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg skal visst egentlig bare gjenta det andre har sagt her, at det virker som han bruker ordet "forelsket" når han blir imponert over eller engasjert i en ting, og at han for all del ikke mente at han hadde forelsket seg i den jenta sånn som han tydeligvis er forelsket i deg. jeg kan godt si innimellom at jeg forelsket meg i personer/ting/dyr, og bare mene at det var noe jeg likte godt, og vil dele opplevelsen med min kjære. en gang var jeg forelsket i de nye slalåmskiene mine, fordi jeg hadde lyst til å stå slalåm hele tiden. en annen gang forelsket jeg meg et dataspill, klarte ikke slutte å spille for det var så moro!

 

Men det er nok, som de andre sier, lurt å fortelle ham hvordan du reagerte. Om man så har vært sammen i 1 år, som dere, 7 år som oss, eller 40 år som mange er så heldige å få til,, så kan man aldri kjenne den andre fullt ut og forstå alt den andre mener. det ville jo vært litt kjedelig også! ikke noe nederlag å ha sånn misforståelser, jeg ser mere på dem som en mulighet til å ha en ordentlig og god samtale, og komme hverandre enda nærmere.

 

lykke til, med samtalen og babyen og alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...