*bubbs* Skrevet 1. april 2006 #1 Skrevet 1. april 2006 I kiss your hand and I kneel before you... to assure you that my whole mind, all the breadth of my spirit, all my heart excist only to love you. I adore you... so beautiful, so perfect, so made to be cherished, adored and loved to death and madness. (skrevet av prinsesse carolyne J.E. von Saynwittgenstein i et brev til Liszt 1847) If I could write the beauty of your eyes. And in fresh numbers number all your graces, the age to come would say: "This poet lies, such heavenly touches never touched earthly faces". (skrevet av Shakespeare) To love is to take the greatest risk of all. It´s to give ones future and ones happiness into anothers hands. It´s to allow oneself to trust without reserve. It´s to accept vulnerability. And thus I love you. (skrevet av Helen Thomson) You could give yourself to another, but none could love you more purely or more completely than I did. To none could your happiness be holier as it was to me, and always will be. My whole experience, everything that lives within me, everything, my most precious, I devote to you, and if I try to enoble my self, this is done in order to become even worthier of you, to make you even happier. (skrevet av Johann C.F. von Schiller i et brev til Lotte van Lengefeld) Av og til plukker du kjærligheten din opp som blomster og strør dem om deg til alle du ser. Dette er kjærlighet uten rot; alle plukkede blomster visner fort. La de du virkelig elsker være i din kjærlighetshage. (ukjent) Det brenner i hjertet ved natt og ved dag: Elsker, ELSKER hun meg? Ti bakom mitt hjertes fortryllende slag ligger et nagende NEI; det jager bak hele min lidenskaps glød, bak freden med hodet i hennes skjød: Elsker, ELSKER hun meg? Det hender, skjønt herlig og helt enda seg selv hun har gitt til pris! Hva vil jeg i evighets evighet ha kan mer i verden der gis? O- noenting bakenom sjel og kjød, en flyktende lue bak munn og skjød! Elsker, ELSKER hun meg? Da tar du mitt hode, din munn er het, ditt ansikt er lidenskapshvitt-- og selsomt beveget jeg senker ned mitt øye i dypet av ditt-- Og dog er det aldri av kjærlighet, kun angsten som spør deg foruten fred:' Min elskede - ELSKER du meg? (skrevet av Olaf Bull) The lowest trees have tops, the ant her gall, the fly her spleen, the little spark his heat; the slender hairs cast shaddows, though but small, and bees have stings, although they be not great; seas have their source, and so have shallow springs; and love is love, in beggars and in kings. (Sir Edward Dyer) Håret ditt spres i mitt hår, fingrene lover meg, leppene binder meg, knærne deler meg. Kjærligheten hviler ved mitt bryst, troen åpner meg, lykken fyller meg - den blir i meg. (ukjent) framfor meg på bussen sat ein mann med gult hår. Eg bøygde meg sakte fram og kyssa han i nakken. Det var akkurat så godt som eg hadde trudd. Han let avisa falle ned i fanget. Sjåfør! Få ho ut! Eg mener det var sol den dagen. (skrevet av Eva Jensen) SITATER: Hvis kjærligheten er en illusjon, så til helvete med virkeligheten! (Elsa Gress) Sann kjærlighet begynner der det ikke forventes gjengjeld. (A. de Saint-Exupéry) Man sier kjærligheten ikke kjenner noen grenser, men grensene er jo nettopp det interessante... (Jean Luc Godard) Hvert menneske bærer en hemmelig trolldom i sitt ansikt; det vil alltid vekke noens kjærlighet. (F. Hebbel) Phiu! det blir det for denne gang..
tasah Skrevet 1. april 2006 #2 Skrevet 1. april 2006 Takker:) Du er jammen snill som deler noe du har samla opp gjennom mange år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå