Stine_ Skrevet 1. april 2006 #1 Skrevet 1. april 2006 Nå har vi sittet å grublet å grublet en stund,å finner ikke på noe bra forett til Kalvestek,noen som har noen ideer?? har tenkt litt på melon å spekeskinke.. det er jo et sommer bryllup klemmer fra
*bubbs* Skrevet 1. april 2006 #2 Skrevet 1. april 2006 Siden dere har kjøtt til hovedrett ville jeg valgt fisk/skalldyr eller evt. noe av frukt/grønnsaker til forrett. Hva med røkelaks? Hvitvinsdampede blåskjell? Reker piri-piri? Salat? Grønnsksuppe?
tasah Skrevet 1. april 2006 #3 Skrevet 1. april 2006 Heisann Forretten kan faktisk være det vanskeligste måltidet å bestemme ja. Vi sleit også litt, jeg liker nesten ingenting, men vi endte opp med Furulysalat (salat med kål, appelsiner, rosiner og nøtter). Vi skal ha en veldig tung middag, hjortebiff, så dermed ble det en lett forrett. Melon og spekeskinke er et bra forslag syns jeg, lett og godt, noe alle liker. Siden det er sommerbryllup kan det være godt med noe kaldt til forrett. Lykke til!!
dessert Skrevet 4. april 2006 #4 Skrevet 4. april 2006 hva med en halv avocado med reker (eller andre skalldyr) og litt dressing...enkelt, sunt og veldig godt! Deilig med et glass hvitvin til...
anaina Skrevet 5. april 2006 #5 Skrevet 5. april 2006 Hva med en kald suppe som gazpacho, flott om sommeren, lett og friskt før kalvesteika. Eller créme vichyssoise som er en potet- og purresuppe (høres kjipt ut, men er rågodt)som er best kald, men også kan serveres varm om været er sommersurt. I England har de en kald sommerklassiker som er green pea and mint soup, altså grønne erter med litt mint(ikke peppermynte -alt for sterkt!), som er litt søtlig(ertene) og frisk, med en nydelig sommergrønn farge. Suppe kan serveres som 'shot', i litt større glass, eller i vanlig dyp tallerken. Oppskrifter finnes på nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå