Gå til innhold

redd og mange spørsmål


24 april

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått planlagt keisersnitt da barnet mitt ligger i seteleie og jeg har for trange bekkenmål til å føde. Hvis babyen snur seg med hodet ned, er målene mine store nok til en vaginal fødsel. Derfor skal jeg til et vendingsforsøk på mandag. Dessuten har jeg hatt mange kynnere gjennom hele svangerskapet og de siste 3uker har disse kynnere vært mere voldsomme og vonde av å til, derfor er jeg redd for å gå i fødsel før datoen for planlagt keisersnitt som ligger den 18.4 min termin er 24.4. Er det noen av dere som har gått i fødsel før keisersnitt og hva skjete? Eller har noen fått endret dato for keisersnitt og hvordan og hvorfor? Er det noen av dere som har prøvd en vending og hvilke erfaringer har dere med dette?

Takk for evt. svar:o)

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at vendingsforsøk ikke funka. Babyen rikket seg ikke og jeg gikk ikke i fødsel. Men det kan jo skje.

Fikk rier før datoen for ks, men de gjennomførte det likevel. Mange leger er motvillige til dette, men har du fått det innvilget så har du fått det innvilget.

 

Lykke til videre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vannet gikk hos meg 14 dager før planlagt keisernitt. Husker at buksen strammet veldig rundt magen samt at jeg hadde gått en del rundt i byen sammen med min mor. Hadde masse kynnere den dagen etter å stresset rundt i byen. Tror kanskje det kunne vært utsatt litt dersom jeg hadde tatt det mer med ro. Kom på sykehus og siden jeg var satt opp på ks skulle jeg få det. Siden det var noen timer siden jeg da hadde spist trengte de ikke å aspirerer magen min for mat. (tømme den) keisersnittet ble gjennomført og alt gikk rolig for seg. Rakk å få en riee før ks . Kjekt å ikke være langt unna sykehuset da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...