Gå til innhold

Amming med alle 4 fortennene??


futte (tm)

Anbefalte innlegg

Nå er pluggen snart 7 måneder og har fått alle fire fortennene. Puppene år hard medfart for tiden. Han har halsbetennelse og puppes i søvn for tiden. Blir endel småbiting. Har og funnet ut at det er moro å bite nesten igjen og røske hodet bakover slik at alle fire tennene rasper oppetter brystvorten. Amming er ekstremsport for tiden.

 

Sier jo fy på en streng måte og tar ham vekk. Men kan jo ikke la ham gråte seg i søvn med halsbetennelse så legger ham jo til puppen etterpå.

 

Går dette over når han blir litt mer vant til fortennene sine?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Uff, stakkars deg. Datteren min har åtte tenner, og har heldigvis bare brukt tennene på puppen en eneste gang.. Så, om dette går over vet jeg ikke. Hva med flaske?? Er det aktuelt? Datteren min er ni mndr, og vi bruker kun flaske nå. Det hender at hun får kose litt med puppen, men hun er ikke så veldig interessert i den lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar bare tuttkopp, men det er jo selvfølgelig en mulighet. Da må jo jeg begynne å pumpe og det er noe herk!

 

Han skal hvertfall få pupp så lenge halsbetennelsen. Etter det er det slutt på å sovne til puppen. (Må jo uansett avvennes med det til jeg skal på jobb og pappa overtar permisjonen om et par måneder.)

 

Har ikke lyst å slutte å amme så håper han lærer å oppføre seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner. Det er bra å amme, og virkelig noe herk å pumpe. Pupp-avvenningen her i huset gikk utmerket. Kan gi deg et lite tips, det fungerte ihvertfall her..

Normalt sett så er det jeg som har lagt henne, pga. at hun har fått pupp ved sengen sin. Men, når vi skulle begynne å avvenne,så laget vi mme på flaske, og så gikk pappan opp med henne. Han ga flaske, sang litt og la henne i senga si....og hun sovnet. Slik har det vært siden da. Jeg kan fint også legge henne nå, og hun gjør ingen tegn på at hun vil ha pupp. Nå tar hun t.o.m smokk!!! Og det syns vi er veldig fint. Greit å gi det, når man skal sove eller trøste syns vi.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppa mi har også bitt noen ganger... men hun ga seg når jeg sier nei, og tar henne bort fra puppen... måtte gå noen runder på det før hun forsto, men gikk til slutt=) masse lykke til... de små tennen er fryktelig skarpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk ham til deg når han biter, da får han ikke puste, og slipper taket. Det er jo ikke så stas. Tror nok det funker bedre enn fy på så små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste som fungerte på min eldste (prøvde alt mulig annet i 3mnd først og han bare beit) var å knipsae han lett på nesen når han beit. Beit bare 2ganger etter første knips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...