Gå til innhold

Ammeinnlegg - lurer på det meste rundt det... :)


Mammen til Teodor :)

Anbefalte innlegg

Hvor kjøper dere, hvilke merke er bra og engangs kontra flerbruks?

Har hørt at det er bra med engangs + ull utenpå.

Jeg tviler på at jeg kan amme, men bør vel ha med meg på sykehuset i tilfelle brystene skulle finne på å virke (har hatt brystreduksjon).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte 3 par med Lana ull ammeinnlegg på Apotek1 da de var på salg.

Så kjøpte jeg 4 pk med Chicco ammeinnlegg (engangs) på Apotek1 da de å var på tilbud.

Jeg har tatt med både engangs og 1 par med ull ammeinnlegg på sykehuset, så får jeg se hva som fungerer best.

 

Tror ikke du trenger engans med ull utenpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel bare ull vis det er kald trekk... ikke så mye av det på sykehuset :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ull er et "must" hvis du har det minste antydning til brystbetennelse , så jeg ville iallefall kjøpt et par for å ha i bakhånd/ legge utenpå engangs. Engangs er supert, fordi du da ikke trenger å vaske ullinnleggene hele tiden. Blant engangsinnleggende så har du en KLAR vinner spør du meg,- og det er AVENT. Disse klistrer seg ikke til puppen hvis du har antydning til sår,- og de føles "tørre" i motsetning til et par andre jeg har forsøkt. D koster ca 100 kroner for en stor pakning. Lykke til med ammingen,- får håpe du klarer det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Selv brukte jeg kun ammeinnlegg i ull - og jeg var ALDRI sår på brystvortene... Tenkte på det i dag da jeg pakket ut babytøy fra storesøster og fant en ubrukt pakning Natusan engangs-ammeinnlegg... kanskje det at jeg IKKE brukte disse rett og slett hjalp meg fra å bli sår?

 

Så denne gangen går jeg også for gode, myke innlegg av ull - og krysser fingrene for at jeg unngår både brystbetennelse og sår!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ullinnlegg, men de rant det igjennom, så kunne kun bruke dem med engangs inni. Men de er kjekke når det er kaldt ute. Var aldri sår og jeg brukte natusan sine ammeinnlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...