Gå til innhold

Kutte ut soving om dagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi er i det siste veldig urolig om natten, hun har mye energi og skal helst opp å leke...!! Tror dere det kan ha noe virkning om jeg kutter ut soving på dagen? Eller ikke la henne sove så lenge? Hun sover nå 2 ganger om dagen. Etter frokost og etter lunsj. Hun kan sove opp til 2 timer hver gang, altså 4 timer tilsammen. Er dette mye? Hun legger seg ca kl 18.30-19.00. Står opp ca kl 06.00-06.30. Takk for råd. Hun er 9 mnd, jeg jobber og er oppe ca 4-5 ganger hver natt.....blir sååå sliten av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres slitsomt ut. Min datter sover hele natta gjennom, og har kun to små halvtimer om dagen. Kanskje det hadde hjulpet å prøve og få henne til å være mer våken om dagen. Alle barn er jo forskjellig, men de sier jo at søvn avler søvn. Kanskje det kun gjelder for små beibiser....??

Hvorfor står du opp med henne om nettene? Mister hun smokken? Kanskje du bare skal prøve å la henne skrike?? Dersom hun reiser seg i senga og ikke får til å legge seg igjen, eller snur seg rundt på magen ol, så kan du prøve å ha henne i en pose. Skal være til god hjelp og barnet får god og sammenhengende søvn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er hun våken om natta da? Mi er like gammel og får pupp/kos 3-4g på natta, men sovner igjen med en gang. Hun sover (som din )11-12t natt og to dupper på tilsammen 2-2,5t på dagen. Jeg ville ikke kuttet ut soving på dagtid hvis jeg var deg, de fleste barn sover jo på dagen til de er 2 år. Det ville kanskje resultere i at hun ble overtrøtt og fikk enda dårligere søvn på natta..... Prøv å finn ut hvorfor hun våkner; tenner, øreverk, savner mamman sin etc...Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, så nå at hun helst vil leke.... Men husk at hun ikke trenger være uthvilt selv om hun virker veldig våken. Lite oppmerksomhet og hold på rutiner så går det seg sikkert til igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gutten min er 10 mnd og sover 1 time fra 11 til tolv ca og en fra 3 til 4 legger seg da kl 19.00 og sover som regel til 07.00 hender jeg må gi han smokken innimellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...