Gå til innhold

Middagstips til ettåring?


Pusimor

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så lite av det vi vanligvis har til middag som sønnen vår på 13 mnd kan spise. Det blir likssom litt for store eller harde biter. Fisk er jo enkelt å lage til, men ellers, nå som jeg ikke vil gi han kjøttdeig er jo mange pastaretter utelukket. Er litt tom for ideer... Hva lager dere? Hvordan gjør dere med kjøtt, feks kylling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du ikke gi kjøttdeig? Så lenge du steker den god nok er det jo overhode ikke farlig! I mange pastaretter koker jo kjøttdeigen også, eller stekes ekstra (pizza, lasagne ol). Bare ha god hygiene og vaks redskapene, f.eks stekespaden godt underveis i matlagingen også. Man kan jo ikke bli helt hysterisk heller. Kjøtt og kylling deler jeg bare i små nok biter, det går helt fint. Ungene her har spist mer eller mindre alt vi spiser fra 1 års alder, også sterk indisk mat, da gir jeg bare ekstra mye ris, og tar av litt som jeg har litt fløte i for å mildne smaken. Så lenge du unngår for mye salt og sukker og serverer de fleste middager med enten grønnsaker eller salat (skjær ørsmå biter i begynnelsen) så kan nok 1 åringen din spise alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiser snuppa alt vi spiser. Skal vi spise krydra kjøtt(feks taco) tar vi bare av litt av kjøttet før vi har krydder over. Å hvorfor kan du ikke gi han kjøttdeig? Er jo ikke noe galt med den,å hvertfall ikke hvis du steker den ordentlig.

Å sier som hun over her at hvis du unngår å salte maten for mye så kan du gi han det meste:O)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingsalat. Mange biter av kjøtt,grønnsaker og ost som er enkelt å spise - og ikke minst veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...