Gå til innhold

Barnerommet klart?


Mary&baby

Anbefalte innlegg

Hei Jenter

 

Bare lurer litt. Har nettopp begynt å male barnerommet men ingen møbler har blitt kjøpt inn. Er vi treige eller tidlig ute ? Har termin 4 august. Kjenner noen som hadde ALT klart når de var 3 måneder på veg og de kan ikkje forstå at vi ikke har kjøpt noen møbler enno.

 

p.s Litt ensomt her inne for meg siden jeg bor i australia og alle der hjemme sover no....men men får komme inn igjen seinare i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte ikke så innmari mye energi på barnerommet, siden babyen helst skal ligge inne med foreldrene det første året, men begynte å gjøre ting klart den siste måneden.Venninnen min ble helt tatt på sengen med for tidlig fødsel, så jeg skulle i hvertfall være forberedt! Endte med at jeg vasket dyne og trekk omtrent 50 ganger for at det ikke skulle være støvete, siden min prinsesse selsagt måtte "røykes ut" 14 dager på overtid:)

 

Gjør som du føler, men det er veldig koselig å ha noe å pusle med når det virkelig nærmer seg, og ventetiden blir fryktelig lang, det var min erfaring:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det begynner vi sikkert med i juni.. Leier leilighet hos søstra til min samboer, så det blir ikke mye maling her da... :/ Vi skal nemlig bygge vi da:)

 

Men ellers skal jeg pusse og male barnesenga på nytt nærmere sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat blitt ferdig med å pusse opp barnerommet, 3 måneder før terminen. Selvom baby'n ikke skal sove der inne på lenge er det veldig deilig å ha et rom hvor jeg kan sette barnevogna (som for øvrig ble hentet i går) så jeg slipper å ha den i stua de neste månedene. Og det samme gjelder med badebalje og andre litt større ting vi har arvet.

 

Forresten så var det greit å ordne rommet nå som jeg fremdeles har litt energi, så slipper man å styre med det den siste måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen kommer helt sikkert til å ligge på vårt rom den første tiden, og deretter vet vi ikke en gang hvor vi skal bo, så tror ikke vi kommer til å tenke på barnerom før senere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er halveis og skal nå gjøre roterom til barne rom vi må male , legge gulv osv så vi har begynt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er IKKE treige!!

Ååå.. skulel ønske jeg også kunne pusse opp barnerom, men nå må nok vår lille spire sove inne hos mamma og pappa. Har ikke 2 soverom, men får håpe det går fint (i alle fall det første året). Skal nok greie å få litt "baby-stil" på soverommet for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter

 

Takk for svar. Høres ut som om jeg ikke trenger å stresse helt enno. Vi har planer om å ha babyen på eget rom ifra dag 1 men om det kommer til å skje er jo eit annet spørsmål. Har en mann som må opp halv 4 hver morgon og som trenger søvn så vi skal iallefall prøve. Ferdig med maling og persienner i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette må du kjenne på selv, jeg ville ikke stresset om jeg var deg.

Hos oss ble rommet klart i helgen, malt tak og vegger, lagt gulv og alle møblene er på plass. Det er som nevnt over veldig godt å få de store tingene bort fra andre steder i huset. Terminen vår er ikke før i august, men forrige svangerskap endte opp med over to av de siste månedene på sykehus, så jeg VILLE være sikker på å kunne nyte forberedelsene denne gangen... Og det har jeg virkelig gjort, selv om det var litt slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo termin samme dag vi! Det så jeg nå... Vi får holde litt kontakt her inne , moro med terminsøstre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk starter alt for tidlig me disse tingene.

En vet jo enda ikke helt sikkert at tingene går greit.

Snakker da av erfaring.

Vi er to venniner som har mistet i henholdsvis 7,5 og 8,5 måned på vei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bruke det som nå er kontor som barnerom når den tid kommer. Da må kontoret inn i stua og det utsetter vi lengst mulig.

Babyen skal uansett sove inne hos oss så lenge jeg nattammer, så vi har mer enn nok tid.

 

Synes ikke det er noe å stresse med. Tar ting litt som de kommer. Ungen bryr seg vel lite om den ikke har eget rom den første tiden uansett:-)

 

Men jeg må innrømme at jeg har veldig lyst å sette opp barnesenga og ordne til klær og sånn. Men vi får nok vente noe mnd til før vi gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også termin i august,og tenkte å begynne på barneromet snart..

Har et roterom så må ryddes ut av,og som skal males fra lyseblått til kremfarget.Synes det er greit om det blir gjort litt tidlig,så kan jeg heller møblere litt etterhvert,siden jeg enda har 4 mnd igjen.

Men malingen er greit å bli ferdig med mens jeg ikke er så stor,har ikke lyst å bruke hele sommeren på å stå inne å male..hehe.Itillegg forvinner malingslukten etterhvert..

Her skal hun lille sove hos oss den første tiden,men blir flyttet inn på sitt eget rom ganske tidlig.Mulig hun sover litt der inne på dagtid også,for å venne seg til rommet. Det er fint å ha rommet klart til f.eks krabbetrening,avslapping osv..

Vi har hund itillegg,så da er det greit å ha et rom klart til hun lille som er "hundefritt".

 

Synes ikke det er tidlig å begynne i det hele tatt jeg.Klart at det kan dukke opp komplikasjoner i et svangerskap også mot slutten,men en kan ikke gå å tenke på slike ting..Begynn når du føler for det:)Jeg begynner nok om noen uker!

Lykke til!Jeg gleder meg kjempemasse til å begynne!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bare si at jeg har full forståelse for de som ønsker å vente med dette også. Som anonym skriver over, det kan jo faktisk skje ting, også etter de første tolv ukene.

 

-Men akkurat derfor, ønsket jeg å begynne tidlig jeg da. Fikk ikke den gode opplevelsen av innkjøp, klargjøring og "glede meg over et ferdig rom" sist gang jeg var gravid, pga komplikasjoner og sykehusinnleggelse. Og dette er noe jeg savnet og valgte derfor å kose meg med det nå. Selvfølgelig har vi jo alle tingene etter forrige barn, så de store innkjøpene har uteblitt, men jeg synes det er utrolig godt at rommet er ferdig og at jeg kan gå dit å kjenne på følelsene fra sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...