Gå til innhold

Hvor mange dagbarn har dere.


Mamma`en til godgutten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har tre (og ingen egne). Og de betaler 6.850 pr mnd hver (hvitt) for å være bare tre. (Men selvsagt er vi sammen med andre).

 

For ett år siden var ikke dette dyrere for foreldrene enn å ha ett barn i bhg, men fra høsten blir det nok "for dyrt". Da må jeg gå ned i lønn, begynne med 4 barn, eller slutte som dagpappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har max 3 inkludert min egen. Grunnen til at jeg ikke vil ha flere, er at det da har lett for å bli mere stress og mas, enn det blir lek og kos. Det er viktigere enn mere lønn. Men føler man at det går fint med en til, så er det jo greit. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk ikke det er for dyrt å betale 6.850 per måned (hvitt) for en erfaren dagmamma/dagpappa med skikkelig opplegg og gode referanser. Selv om det fra høsten blir noe mer enn alminnelig makspris + kontantstøtte, så finnes det fortsatt en del private barnehager som, med foreldrenes samtykke, har opprettholdt høyere pris enn makspris.

 

Nå har jeg nettopp begynt jakten på dagmamma/dagpappa til min lille gutt fra høsten av, så jeg vet ikke i hvilken grad det er "foreldres" marked, men personlig er jeg mer opptatt av å føle meg trygg på at sønnen min har det bra, enn at det skal være så "billig" som mulig (selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser).

 

Her i Oslo er det jo på ingen måte full barnehagedekning, så her er det nok flere som tenker som meg. I kommuner hvor det er full dekning er det mulig at man må sette prisen ned til kontantstøtte+makspris for å få dagbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 dagbarn. Tre på fulltid og en på 80 prosent. Ingen egne. Jeg pleier og ha 3, den siste er jeg tante til. Fra høsten går jeg tilbake til 3 da det er lettere å komme seg ut på tur og div andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 i tillegg til min egen som er 21mnd, to av dagbarna er 12mnd og en på 21mnd.Jeg ville ikke hatt fler enn det, man skal ha tid til kos og lek og. Har også hørt at det ikke er lov til å ha fler enn det under 2år heller ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har to i tillegg til min. En på tre år, en på halvannet og min på snart 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...