Gå til innhold

I'm in deep shit


Sara Rompompei

Anbefalte innlegg

Er gravid i 7 uke og sliter skikkelig. Skulle omsider komme meg over på attføring etter 5 år med sykemelding og rehab. Så blir jeg gravid!!!

Har snakket med trygdekontoret og all støtte blir kuttet etter april! Hva gjør man da? Pga graviditeten kan jeg ikke fullføre behandlingen og kommer meg derfor ikke over i attføring. Føler bare fortvilelse og sinne over magen. Dette skulle være det siste "kose-barnet". Er i den gruppen som er for selvbestemt abort, men jeg greier ikke å gjøre det selv. Det værste er at jeg går og ønsker at naturen skal fixe det for meg.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Ok ok ta det litt med ro nå... sett deg ned og tenk igjennom hvifor du føler det sånn slik som du føler. Skriv det gjerne ned. Har du noen muligheter for å få jobb etter april??? Det må da finnest en løysning på det hele. Nå kjenner eg ikke til attføringsprogrammer og slikt så eg vet ikke hva dem forventer av deg der. Eller hva du har vært igjennom dei siste 5 åra. Men i og med at du skriver at dette skulle være det siste kosebarnet så hørest jo det slik ut at en del av deg ønsker dette barnet.

Ta deg en prat med legen din, kanskje et rådgivningskontor (amathea) om din situasjon og hør hva valgmuligheter du har. Kanskje har legen et alternativ som trygdekontoret ikke har...

Vil berre ønske deg masse lykke til uansett valget dit.

Lenke til kommentar

Du er jo sikkert ikke alenemor? Så da kommer du ikke under overgangsstønadsordningen. Men har du sjekket med trygdekontoret ang. fødselspenger? Du får de riktignok ikke før ungen er født men det er jo litt mer enn eng.stønad totalt....

Vet jo ikke hva du lider av men er/blir du uføretrygdet kan du jo ikke gjøre noe likevel....

Men du får ihvertfall mye stønader når babyen kommer uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...