Gå til innhold

Ofte v?ken p? natta(5 mnd)


Gjest

Anbefalte innlegg

Tuppa mi våkner fra 2-3 ganger om natta, og skal da ha mat(ikke noe annet funker).

Nest siste måltidet(18.30) får hun pupp, og grøt.Og siste måltid får hun mere pupp og ei flaske mme(120 ml) og legger henne mellom 20 og 21.

Men allikevel så våkner hun rundt 2....

Hvordan få henne til å sove lengre på natta?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før babyen er 6 mnd gamal OG får full porsjon graut (eller annan fast føde) til kveldsmat, blir det ikkje anbefalt å nattavvenne.

 

Guten vår er snart 6,5 mnd. Får graut 18.00, og pupp på sengekanten før han sovnar kl 18.30. Så får han pupp igjen ca ca kl 21.30 - 00.30 - 03.30 - 06.30, og så får han "frokostpupp" rundt 09... Sånn har han vore heile livet med unntak av nokre veker då han var omtrent nyfødd.

 

Det er veldig vanleg at babyar våknar om natta for å få mat, også etter dei er fylt 6mnd. Vi kjem nok til å prøve å avvenne han med nattpuppen om ei stund, men vi har nettopp begynt med graut om kvelden, og er ikkje oppe i full porsjon enno.

 

Du må gjerne berre smøre deg meg tålmodighet ei stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun får mat kl. ni, synes jeg ikke det er så ille, kunne jo prøvd å gi henne i 11-12 tiden, og se om hun da gikk ned et natt-måltid?

 

Både kl. 2 og kl. 5 er jo litt mye, men hun trenger nok to måltider mellom ni om kvelden og 7 om morgenen, siden hun våkner...

 

Mine fikk et måltid mellom midnatt og halv sju-sju til de var ca halvåret Den minste litt lenger enn den største, han var liten, for tidlig født, og jeg syntes han trengte det. Han eldste slutta av seg selv når han var 5 og en halv mnd.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gje ho meir mat. Start med graut om morgonen også og etter eit par veker gjev du middag og.

Ho er så stor at ho krev meir mat no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...